کد خبر: ۱۵۴۷۴۷
۱۲:۴ - ۱۳۹۹/۳/۳۱

احتمال درگیری با کرونا تا آخر سال / زمان شروع سال تحصیلی با رعایت دو اصل
رییس جمهور اعلام کرد:

احتمال درگیری با کرونا تا آخر سال / زمان شروع سال تحصیلی با رعایت دو اصل

رییس جمهور با اعلام احتمال درگیری با کرونا تا آخر سال ، درخواست هایی از مردم مطرح کرد و از شروع سال تحصیلی در ۱۵ شهریور با رعایت دو اصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به گذشت ۱۲۳ روز از زمان تشخیص شیوع این ویروس در  ایران گفت : آغاز سال تحصیلی هم برای آموزش و پرورش و هم برای دانشگاه ها طبق دو اصل کلاس و خوابگاه خلوت از ۱۵ شهریور خواهد بود اما وزارت خانه های مربوطه می توانند با توجه به شرایط استان ها ، زودتر از نیمه شهریور اقدام به بازگشایی کنند.

وی ادامه داد: تعطیلی پنجشنبه ها هم برای مدارس حذف می شود.نند.

رئیس جمهور با ابراز تاسف از عدم امکان درمان و تعیین زمانی برای پایان این بیماری توسط سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، ادامه داد: باید برای مقابله بلند مدت آماده شویم . چراکه این ویروس نه از بین می‌رود و نه قابل ریشه کنی است .

روحانی افزود: طبق مصوبه امروز برای یک یا دو هفته آینده ، الزام ماسک در برخی اماکن اجباری می شود. تجربه نشان داده فعالیت ها با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت می‌تواند در حوزه‌های مختلف اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و معنوی آزاد باشد. بنابراین معتقد به تعطیلی نیستیم. زیرا شدنی نیست و مردم هم نمی‌پذیرند. ولی با تجمعات و تردد‌های غیرضروری موافق نیستیم.

وی از مردم خواست به خاطر پاسداری از دستاوردها و ایران به مقابله با کرونا ادامه دهند. متأسفانه کرونا برای مردم اضطراب و افسردگی ایجاد کرده و ممکن است بسیاری دچار بیماری روحی شوند. به همین دلیل خواهش می‌شود از همه گروه‌های متخصص اجتماعی و روان شناختی ، علوم حوزوی و دینی و به ویژه صدا و سیما در فضای مجازی مردم را آماده کنند.

روحانی ادامه داد: اولین آمادگی این است که مردم بدانند این ویروس و درگیری با آن کوتاه مدت نیست و باید برای زمان بلندتری آماده کنیم. پایان این ویروس نا مشخص بوده و ممکن است تا آخر سال درگیر شویم .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ