کد خبر: ۱۵۴۷۵۵
۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۴/۱

نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی اعلام شد / زمان چهارمین حراج جدید

نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی اعلام شد / زمان چهارمین حراج جدید

بانک مرکزی با اشاره به موافقت وزارت اقتصاد با فروش ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق و ثبت سفارش ۱۴.۶ هزار میلیارد تومانی ۷ بانک و ۱۰ نهاد مالی ، زمان برگزاری چهارمین حراج جدید را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی با اشاره به اطلاعیه ۲۰ خرداد‌ در خصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی اعلام کرد: ۷ بانک و ۱۰ نهاد مالی غیربانکی سفارش‌ها را به ارزش ۱۴.۶ هزار میلیارد تومان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کردند.

وزارت اقتصاد نیز با فروش ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق با نرخ بازده ۱۵.۶ درصد تا سررسید موافقت کرد.

کارگزاری بانک مرکزی در راستای عرضه تدریجی اوراق در تواترهای هفتگی، چهارمین مرحله حراج اوراق بدهی دولتی جهت فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تأمین سرمایه را مجدداً روز سه‌‌شنبه ۳ تیر‌ماه اجرا می‌کند.

اوراق عرضه شده در این حراج، مرابحه عام، کوپن‌دار با نرخ سود سالانه 15 درصد و با تواتر پرداخت سود شش‌ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) و به شرح جدول زیر است.

بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی متقاضی شرکت در این حراج می‌توانند نسبت به ارسال سفارش‌ها تا ساعت 12 روز یکشنبه یک تیرماه تنها از طریق سامانه بازار بین‌بانکی اقدام کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تأمین سرمایه متقاضی شرکت در این حراج نیز می‌توانند سفارش‌ها را تا ساعت 12 روز یکشنبه یک تیرماه از طریق سامانه مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کنند.

همچنین به نهادهای مالی شرکت‌کننده در این حراج توصیه می‌شود، تنوع‌بخشی به سبد دارایی‌های مالی را در سفارش‌گذاری مد قرار دهند. معاملات مربوط به این حراج روز سه‌شنبه 3 تیرماه انجام خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ