کد خبر: ۱۵۴۸۱۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۴/۲

عرضه دو بلوک ۱۶ و ۷ درصدی پالایشگاه تبریز و چین چین

عرضه دو بلوک ۱۶ و ۷ درصدی پالایشگاه تبریز و چین چین

شرایط و زمان عرضه دو بلوک ۱۶.۴۱ و ۷.۸ درصدی پالایشگاه تبریز و شرکت چین چین توسط سهامداران حقوقی اعلام شد تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری خارج شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرایط و زمان عرضه دو بلوک ۱۶.۴۱ و ۷.۸ درصدی پالایشگاه تبریز و شرکت چین چین توسط سهامداران حقوقی اعلام شد تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری خارج شوند.

شرایط عرضه بلوک ۱۶.۴۱ درصدی پالایشگاه تبریز

سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بلوک ۱۶.۴۱ درصدی پالایشگاه تبریز را بصورت یکجا و نقد یا شرایطی روانه میز فروش می کند.

به این ترتیب، مقرر شده یک میلیارد و ۶۴۱ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۵۶ سهم "شبریز" روز دوشنبه ۳۰ تیرماه از طریق کارگزاری امین آوید عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه برابر است با قیمت پایانی روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از ۲۹۵۳۱ ریال کمتر نباشد.

متقاضیان خرید باید علاوه بر واریز معادل ۱۰ درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به حساب سپرده گذاری مرکزی، معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری را نیز به عنوان سپرده بصورت نقد یا ضمانت نامه بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی سازی واریز و یا به آن تحویل دهند.

شرایط پرداخت وجه معامله بصورت ۵۰ درصد نقد طی مهلت ۲۰ روز کاری و مابقی بصورت اقساط به مدت ۱۸ ماه با فاصله اقساط ۶ ماهه و نرخ سود فروش اقساطی ۱۸ درصد است.

شرایط عرضه بلوک ۷.۸ درصدی سهام چین چین

همچنین شرکت به پخش در نظردارد بلوک ۷.۸ درصدی سهام شرکت چین چین را بصورت یکجا و نقد در بازار دوم معاملات بورس به فروش برساند.

بر این اساس، مقرر شده ۱۸ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۵۶ سهم در نماد "غچین" روز دوشنبه ۹ تیر ماه از طریق کارگزاری بانک ملی عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۱۰ هزار تومان و قیمت پایه کل ۱۸۷.۱ میلیارد تومان تعیین شده است.

کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۱۰ درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقداً یا بصورت ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط ( به مدت حداقل ۲ ماه از تاریخ عرضه )از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز یا ارائه دهند و تاییدیه را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به شرکت بورس تهران تحویل دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ