کد خبر: ۱۵۴۸۱۹
۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۴/۲

بولتون : ترامپ آماده مذاکره با ظریف بود

بولتون : ترامپ آماده مذاکره با ظریف بود

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در بخشی از کتاب جنجال برانگیز از تلاش ترامپ برای انجام ملاقاتی با وزیر خارجه ایران همزمان با نشست گروه ۷ در اوت ۲۰۱۹ روایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازتسنیم، جان بولتون در بخشی از کتاب بحث‌برانگیزی که در آن افشاگری‌های متعددی از دوران خدمت در دولت  ترامپ انجام داده به سفر غافلگیرانه محمد جواد ظریف به فرانسه همزمان با نشست جی7 در اوت 2019 پرداخته است.

بر اساس این گزارش، ترامپ ابتدا موضوع سفر ظریف را با رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون مطرح می‌کند و این موضوع پس از آن رخ داد که ظریف در مصاحبه‌ای گفته بود نتانیاهو و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در تلاش برای جلوگیری از مذاکره وی با ترامپ بوده‌اند.

بولتون درست در زمانی که در اجلاس جی 7 حضور داشت،یادداشتی برای ترامپ ارسال کرد مبنی بر اینکه هواپیمای ظریف قصد فرود آمدن در بیاریتز در سواحل جنوب غربی فرانسه را دارد و همزمان یادداشتی دیگری دریافت کرد تحت این عنوان که ماکرون از ترامپ برای ملاقات با ظریف دعوت کرده و ترامپ قطعاً می خواهد این کار را انجام دهد.

در راه گفتگو با ترامپ، بولتون متوجه شد جراد کوشنر داماد و  مشاور ویژه ترامپ در حال مکالمه تلفنی با سفیر آمریکا در اسرائیل دیوید فریدمن است و می‌گوید اجازه نخواهد داد درخواست نتانیاهو به رئیس جمهور منتقل شود.

وقتی کوشنر تلفن را قطع کرد توضیح داد قبلا هم جلوی تلاش دیگر نتانیاهو را گرفته زیرا فکر نمی کند کار مناسبی باشد اگر یک رهبر خارجی بخواهد به ترامپ بگوید وی باید با چه کسی صحبت کند.

بولتون به ترامپ گفته بود فکر می کند ملاقات با ظریف ایده بدی است از این رو که با لغو تحریم ها بازگرداندن آن بسیار دشوار خواهد بود. با این حال کوشنر تصور کرد چیزی برای از دست دادن در دیدار با ظریف وجود ندارد.

گرچه ترامپ با ظریف ملاقات نکرد اما بولتون نگران این بود که کوشنر یا وزیر خزانه داری استیو منوچین احتمالا با ظریف دیدار داشته باشند. این فرضیه مقامات ارشد اسرائیلی را آشفته و نگران و پمپئو را بسیار عصبانی کرده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ