کد خبر: ۱۵۵۰۲
۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۶/۳۱

مهمترین گام دو ساله دولت از نظر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

مهمترین گام دو ساله دولت از نظر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان آنکه عملکرد دولت یازدهم در دوسال گذشته درحوزه اقتصاد کلان ثبات و آرامش برای کشور به همراه داشت،گفت: مدیریت تورم مهمترین گام دولت تدبیر و امید در مدت یادشده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدسعید اربابی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رشد خطرناک قیمت ها پیش از آغاز بکار دولت تدبیر و امید که بیانگر بی ثباتی در اقتصاد بود، افزود: با آغاز بکار دولت یازدهم فعالیت ها برای ثبات بخشیدن به اقتصاد با جدیت و سرعت شروع شد که نتایج خوبی هم برای کشور به همراه داشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت مدیریت و کنترل نرخ رشد تورم را در دستور کار خود قرار داد و در نتیجه ثبات در اقتصاد ایجاد کرد، تصریح کرد: مدیریت نرخ رشد تورم باعث شد سرمایه گذاران نسبت به آینده امیدوار شده و بتوانند تصمیمات خود را اجرایی کنند.
اربابی با تقدیر از عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی که منجر به رفع تحریم ها در کشور خواهد شد، گفت: این موضوع آینده فعالیت های اقتصادی را در کشور بهتر و امیدوارتر کرده است.
این نماینده مجلس با بیان آنکه دولت در حوزه فعال شدن واحدهای تولیدی چندان موفق عمل نکرده و بخش زیادی از این واحدها که می توانند به ساماندهی اشتغال کشور کمک کنند، نیمه فعال و یا درگیر مشکلات عدیده مالی هستند، تصریح کرد: بخشی از این ناملایمات ناشی از تحریم های اقتصادی کشور بود که اجازه انتقال پول را نمی داد و این مهم بر عملکرد واحدهای تولیدی اثرگذار بود.
وی رونق گرفتن کارهای عمرانی در کشور را مهمترین عامل در ایجاد اشتغال و تحرک بیشتر در اقتصاد ارزیابی کرد و گفت: در این بخش نیز به دلیل محدودیت های بودجه ای که بخشی از آن ناشی از تحریم ها بود خیلی موفق نبوده ایم و این موفق نبودن باعث شده رشد اشتغال با مشکلات جدی مواجه باشد.
به گفته اربابی، وابستگی رشد اشتغال و رونق اقتصادی به تحرک در پروژه های عمرانی باید از بین رفته و اقدامات دیگر برای تحرک در بخش های اقتصادی اتخاذ شود.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با تاکید بر خیلی خوب عمل کردن دولت یازدهم در مدیریت تورم و کنترل خوب آن که موجب گسترش روحیه امیدواری در کشور شده است، تصریح کرد: باید مشکلات پروژه های عمرانی نیز هرچه سریعتر برطرف تا زمینه اشتغال در کشور بیش از گذشته فراهم شود.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ