کد خبر: ۱۵۵۰۳۲
۹:۳ - ۱۳۹۹/۴/۸

رضایت همتی از دو صنعت مهم بورس و تاکید بر بازگشت حداقل ۷۰ درصدی ارز

رضایت همتی از دو صنعت مهم بورس و تاکید بر بازگشت حداقل ۷۰ درصدی ارز

رئیس بانک مرکزی با اعلام رضایت از دو صنعت بزرگ بورسی در بازگشت ارز گفت: صادرکنندگان حتی در صورت اعتراض به نرخ پایه صادراتی باید حداقل ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات را بازگردانند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در دیدار با هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اعلام اینکه شرایط سخت صادرکنندگان و دریافت ارز قابل درک و همکاری بوده گفت: اگر صادرکنندگان اعتراضی به نرخ پایه صادراتی محاسباتی در گمرک دارند باید حداقل 70 درصد ارز را بازگردانند تا امکان مذاکره و تصمیم گیری وجود داشته باشد .

وی ادامه داد: اختلافی با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی نیست و باید با کمک هم و به وسیله روان تر واردات و بازگشت ارز حاصل از صادرات از خروج سرمایه جلوگیری کنیم. اولویت بانک مرکزی هم تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو و سپس مواد اولیه کارخانجات است. خوشبختانه صادرکنندگان عمده شامل شرکت های پتروشیمی و فولادی ، ارز را بازگردانده اند و امید است سایر صادرکنندگان نیز اقدام کنند.

همتی رشد پایه پولی سه ماه اول را طبق آخرین گزارش بانک مرکزی ، 8.8 درصد اعلام کرد که با احتساب خرید ارز، منابع مقابله با کرونا و تنخواه دولت محاسبه شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ