کد خبر: ۱۵۵۰۴۶
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۴/۸

افزایش اجاره در تهران و شهرها حداکثر ۲۵ درصد شد / ماسک اجباری از ۱۵ تیر
مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا از زبان رئیس جمهور :

افزایش اجاره در تهران و شهرها حداکثر ۲۵ درصد شد / ماسک اجباری از ۱۵ تیر

رئیس جمهور با اعلام بی نظیر بودن وضعیت بانک مرکزی، اقتصاد و بورس از تصویب اجباری شدن ماسک در اماکن تجمع و تعیین حداکثر افزایش اجاره در تهران و دیگر شهرها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کار وزارت بهداشت، تولید، حمل و نقل ، کشاورزی و صنعت، بانک مرکزی، اقتصاد و بورس کم نظیر بود و در صورت مقایسه با جهان اقدامات عظیمی انجام شده است.

وی در مورد مصوبات جدید هم توضیح داد: یکی از این مصوبات بسیار مهم مربوط به استان‌های دارای شهرستان‌های قرمز بود و ستاد استان می‌تواند با هماهنگی‌ و تایید رئیس جمهور، محدودیت یک هفته ایی با با امکان تمدید را اجرا کند .

رئیس جمهور افزود: مصوبه مهم دیگر این بود که از ۱۵ تیر ماه تا پایان ماه و شاید تا مرداد در هر مکان محل تجمع ، استفاده از ماسک اجباری است. همچنین وزارت مسکن و وزارت کشور مکلف به ارایه طرح هایی برای مسئله مسکن شدند و تصویب شد زمین و مصالح ارزان در اختیار سازندگان قرار گیرد و تشریفات شهرداری کم شود.

روحانی ادامه داد: علاوه بر این در مورد اجاره‌بهای مسکن که بسیاری از مستاجرین را تحت فشار قرار داده ، مقرر شد اضافه اجاره‌بها در تهران بیش از ۲۵ درصد، کلانشهرها بیش از ۲۰ درصد و در سایر شهرها بیش از ۱۵ درصد ممنوع باشد. این میزان اجاره‌بها تا زمانی که وزرات بهداشت شرایط ویروس را از حالت اضطرار خارج کند ادامه خواهد داشت. از آن تاریخ تا سه ماه بعد می‌توانند با توافق جدید با هم زندگی کنند. یعنی سه ماه هم بعد از پایان کرونا زمان دادیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ