کد خبر: ۱۵۵۰۸۵
۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۴/۹

پاسخ چادرملو به شبهه کاهش میزان سهام عدالت حقوقی ها

پاسخ چادرملو به شبهه کاهش میزان سهام عدالت حقوقی ها

معاون مالی چادرملو درخصوص شبهه کاهش میزان سهام عدالت سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در مجمع سالانه شرکت چادرملو به‌ دلیل پرهیز از اختلافات بین ایمیدرو (به‌عنوان نماینده سهام عدالت) و نماینده کانون سهام عدالت، بنا به تصمیم رئیس جلسه و موافقت سهامداران حاضر در مجمع و نماینده سازمان بورس توافق شد به جای نماینده ایمیدرو که طبق قانون به موجب دعوت شرکت از سوی سازمان فوق معرفی شده بود، نماینده شرکت فولاد مبارکه (سهامدار عمده حقوقی) به‌عنوان یکی از اعضا (ناظر دوم) در هیات رئیسه مجمع حضور یابد.

این در حالی است که بر اساس قانون تجارت و قوانین حاکم بر سازمان بورس، تمامی سهامداران شرکت حتی به میزان یک سهم مجاز هستند در مجمع حاضر و صاحب رای باشند و این موضوع برای کلیه سهامداران حاضر در مجامع، همواره رعایت شده و می‌شود. با این حال در سالانه چادرملو که چهارشنبه هفته گذشته با حضور۹۰ درصدی سهامداران برگزار شد این سوال مطرح شده که چرا در مجمع اعلام شده، میزان سهام عدالت (سهامداران غیر مستقیم) کاهش یافته است؟ 

براین اساس، محمود سیدی مدیر مالی و اقتصادی چادرملو در مجمع توضیح داد: با توجه به اعلام رسمی متولیان سهام عدالت و انتخاب روش مستقیم برخی از سهامداران حقیقی عدالت در مالکیت سهام و کاهش حدود ۳۰ درصدی سهام این قبیل مالکیت‌ها از کل سهام عدالت، قطعا سهم حدود ۲۱ درصدی سهامدار حقوقی عدالت کاهش و به همان نسبت سهامداران حقیقی سهام عدالت افزایش می‌یابد.

وی افزود: تمامی سهامداران حقیقی سهام عدالت که مالک آن به روش مستقیم هستند شخصا دارای حق رای هستند. اما از آنجا که هنوز آمار دقیقی از سوی سازمان بورس مبنی بر تفکیک سهامداران حقیقی و حقوقی عدالت اعلام نشده نمی‌توان آمار دقیقی ارائه کرد. از این رو اعمال مدیریت و حق رای آن بخش از سهامداران حقوقی عدالت کماکان طبق قانون تعریف شده و این شرکت همواره نسبت به اجرای قانون مربوط اهتمام داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ