کد خبر: ۱۵۵۱۵۷
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۴/۱۰

سهام بورس املاک عرضه می شود / نحوه بورسی شدن شرکت‌های عضو اتاق
رئیس سازمان بورس:

سهام بورس املاک عرضه می شود / نحوه بورسی شدن شرکت‌های عضو اتاق

رئیس سازمان بورس از واگذاری سهام بورس املاک و مستغلات به مردم به عنوان شرکت سهامی عام و پذیرش شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی از طریق پنجره واحد در بازار سهام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قالیباف اصل درحاشیه مراسم تفاهم نامه همکاری ایجاد پنجره واحد برای ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه به صدا و سیما گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین اتاق بازرگانی ایران، حسابرسی، بورس تهران و فرابورس به امضا رسید سعی کردیم دستورالعمل پذیرش را تسهیل کنیم به همین دلیل سازمان بورس از فرایند پذیرش کنار کشید و فرایند را به بورس تهران و فرابورس واگذار کرد.

وی ادامه داد: با توجه به جلساتی که در اتاق بازرگانی داشتیم قرار شد نرم افزاری تهیه شود تا شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی بتوانند از طریق پنجره واحد در بازار سرمایه پذیرش شوند. بخش خصوصی از روند طولانی بودن پذیرش در بورس گلایه داشتند که برای کوتاهی فرایند پذیرش این تفاهم نامه امضا شد تا قبل از پذیرش بسیاری از کارها چون صورت‌های مالی شرکت‌ها انجام شود.

این مقام مسئول افزود: در بحث بورس املاک مستغلات قرار است علاوه بر املاک، امتیازات اموال نیز معامله شود و در حوزه املاک ۲ مشکل نقدشوندگی و کشف قیمت داریم. ایجاد بورس املاک ایده خوبی است زیرا بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی، املاک و اموال زیاد دارند اما نمی‌توانند نقد کنند و بورس املاک به عنوان ابزار تامین مالی خواهد بود. این بورس بیشتر با محوریت بخش خصوصی است و سهام آن بعد از پذیره نویسی به مردم واگذار می‌شود و کمک به نقد شوندگی اموال می‌کند.

قالیباف اصل درباره دومین‌ ETF دولتی گفت: هنوز درخواستی از سوی وزارت اقتصاد به سازمان بورس نیامده است.

برای ورود به بورس دارایی‌های ضروری را نفروشید

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران نیز در حاشیه مراسم گفت: مردم بورس را بهترین بازار برای سرمایه گذاری انتخاب کردند بطوری که با هر میزان سرمایه می‌توانند وارد این بازار شوند. افراد برای ورود به بورس از پس اندازها استفاده کنند و دارایی‌های مورد نیاز را نفروشند. بازار سرمایه به عوامل اقتصادی و سیاسی واکنش نشان می‌دهد بر این اساس، مردم باید برای ورود با تحلیل وارد شوند و دنبال تحلیل‌های فضای مجازی نروند.

وی ادامه داد: افرادی که دانش کافی ندارند از ابزار های مختلف چون صندوق‌های سرمایه گذاری استفاده کنند و متنوع سازی در خرید سهام را رعایت کنند.
بورس همچنان که بازده دارد، ریسک هم دارد پس از افراد دارای شناسنامه تحلیلی در بازار استفاده کنند.

صحرایی افزود: براساس قانونی که سال جاری تصویب شد، نماد شرکت‌های بورسی که در سال ۹۹ در بورس درج شود، سازمان امور مالیات به مباحث مالیاتی آنها در سال‌های گذشته ورود پیدا نمی‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ