کد خبر: ۱۵۵۱۸۰
۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۴/۱۱

خودروساز معروف بریتانیا به دو دلیل مجبور به عرضه ۲۰ درصد سهام شد

خودروساز معروف بریتانیا به دو دلیل مجبور به عرضه ۲۰ درصد سهام شد

شرکت خودروسازی استون‌مارتین با هدف افزایش سرمایه و جبران خسارات ناشی از ویروس کرونا، اقدام به عرضه سهام بیشتری به ارزش ۲۰ درصد سرمایه فعلی‌ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای‌ اقتصاد، شرکت خودروسازی استون‌ مارتین با هدف افزایش سرمایه و جبران خسارات وارد شده از ویروس کرونا، اقدام به عرضه سهام بیشتری به ارزش ۲۰ درصد سرمایه فعلی‌ کرده است.

بر اساس این گزارش، این شرکت بریتانیایی که تنها در سه ماه نخست سال زیان ۱۱۹ میلیون پوندی داشته مجبور است برای جبران بخشی از کسری مالی و عرضه محصولات جدید، تعدادی سهام را به ارزش ۲۴۵ میلیون پوند عرضه کند.

همچنین مدیریت استون‌مارتین تصمیم گرفته هزینه‌های جاری و تولید شرکت را کنترل کند و به آرامی سرعت کار خطوط تولید را افزایش دهد. در حال‌حاضر حدود ۹۰ درصد از نمایندگی‌های این شرکت فعالیت را پس از تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا آغاز کرده‌ و سعی دارند که به بهترین شکل ممکن پاسخگوی تقاضای روزافزون بازار برای مشتریان شاسی‌بلند دی‌‌بی‌‌ایکس باشند.

این شرکت سال ۱۹۱۳ توسط رابرت بمفورد و لیونل مارتین در لندن تأسیس شد و  از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ بخشی از گروه پرمیر اتوموتیو به‌شمار می‌آمد که خود زیرمجموعه‌ای از شرکت فورد محسوب می‌شد.

در سال ۲۰۰۷ و با انعقاد قراردادی به ارزش ۴۷۹ میلیون پوند، ۹۰ درصد از سهام استون مارتین به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ادیم، شرکت الدار و پرو درایو  واگذار شد و شرکت فورد نیز معادل ۴۰ میلیون پوند از سهام استون مارتین که معادل ۱۰ درصد از کل سهام آن بود را حفظ کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ