کد خبر: ۱۵۵۲۲۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۴/۱۳

علت تعیین دامنه نوسان ۱۰ درصدی برای ETF ها و عدم تایید معاملات صندوق دارایکم
در گفت وگوی بورس پرس با معاون سازمان بورس اعلام شد :

علت تعیین دامنه نوسان ۱۰ درصدی برای ETF ها و عدم تایید معاملات صندوق دارایکم

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درباره علت تعیین دامنه نوسان ۱۰ درصدی برای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و عدم تایید معاملات چهارشنبه صندوق دارایکم توضیح داد..

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا معتمد درباره علت تعیین دامنه نوسان روزانه و 10 درصدی برای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله سهامی و مختلط که از دوشنبه در بورس اوراق بهادار تهران اعمال می شود به بورس پرس گفت : این صندوق ها تا پیش از این بدون محدوده قیمت بوده و از طریق NAV ( خالص ارزش دارایی ها ) و بازارگردان ها کنترل می شدند اما با توجه به شرایط هفته های اخیر بازار سهام ، فاصله ارزش صندوق ها با NAV زیاد شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل و همچنین با هدف جلوگیری از ازیاد فاصله ارزش صندوق های ETF با NAV و ممانعت از ضرر احتمالی سرمایه گذارانی که تشویق به سرمایه گذاری غیرمستقیم شده اند ، تصمیم گرفته شد برای این نوع صندوق ها هم دامنه نوسان 10 درصدی تعیین شود تا فاصله زیادی هم با دامنه نوسان 5 درصدی صندوق های سهامی ایجاد نشود.

معتمد در مورد علت عدم تایید معاملات چهارشنبه صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) هم به بورس پرس توضیح داد:  این رویداد هم به دلیل اختلاف قابل توجه قیمت سفارش های وارده با خالص ارزش روز دارایی‌ها و درخواست بازارگردان صندوق مبنی بر تعیین فرصتی برای تهیه واحدهای جدید بود. بنابراین از شنبه روال عادی معاملات این صندوق هم از سرگرفته می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ