کد خبر: ۱۵۵۲۲۲
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۴/۱۲

اجرای آزمایشی سامانه ایرانی و تاکید بر توسعه و نظارت بر معاملات آنلاین کارگزاران
مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس اعلام کرد:

اجرای آزمایشی سامانه ایرانی و تاکید بر توسعه و نظارت بر معاملات آنلاین کارگزاران

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت های معاملات برخط شرکت های کارگزاری و افزایش نظارت بر این گروه از اجرای آزمایشی سامانه ایرانی معاملات در نیمه دوم سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از سنا، احمد سحرخیز در جریان جلسه با مدیران عامل شرکت های کارگزاری گفت: بازارسرمایه بیش از گذشته به فن آوری اطلاعات وابسته شده و توسعه بورس ها بدون بهبود مستمر فرآیند های معاملات بر خط امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: با رشد بازار سرمایه، شرکت های کارگزاری ملزم به تقویت زیرساخت های مربوط به معاملات برخط هستند و از سوی سازمان بورس هیچ محدودیتی برای مجوز زیرساخت های معاملاتی آنلاین کارگزاری ها وجود ندارد. بنابراین اختلالات سامانه های معاملاتی کارگزارای ها باید به حداقل ممکن برسد و   زیرساخت های معاملاتی برخط هم با فعالیت ها منطبق شود .

این مقام مسئول افزود: هسته معاملات هم درحالی سال ها پیش طراحی شده که سال ۹۶بروز رسانی شد و از همان زمان ، توسعه سامانه هسته معاملات بومی در دستور کار شرکت مدیریت فناوری بورس قرار گرفت و قرار است در نیمه دوم سال جاری به صورت آزمایشی اجرای شود.

سحر خیز ادامه داد: فعالیت روزانه هسته معاملات متوقف نمی شود و اصلاح هر "باگ" مانند تعویض قطعه هواپیمای درحال پرواز است و فرآیند حساسی دارد. از طرف دیگر افزایش حجم معاملات بی سابقه، شرایط پیچیده ای را ایجاد کرده اما با همه این مسایل و مشکلات ، بروز رسانی هسته معاملات ادامه دارد.

وی افزود: شرکت‌های کارگزاری باید هرچه سریعتر ظرفیت نرم افزارها و سخت افزارهای سامانه‌های معاملات آنلاین را ارتقا دهند تا پاسخگوی نیاز جامعه و ورود سرمایه گذاران باشند. در این میان از طریق تشکیل کارگروه های تخصصی در کانون کارگزاران ، نظارت سازمان بر ضریب پایداری زیرساخت های معاملات برخط افزایش خواهد یافت و هر شرکتی باید برنامه عملیاتی ارتقاء زیرساخت ها را داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ