کد خبر: ۱۵۵۲۲۶
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۴/۱۳

تغییر الگوی سهمیه بندی بنزین / تخصیص سهمیه به همه نه فقط خودرو ها
نماینده مجلس خبر داد:

تغییر الگوی سهمیه بندی بنزین / تخصیص سهمیه به همه نه فقط خودرو ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس از طرح تغییر الگوی سهمیه بندی بنزین در مجلس و اختصاص آن به خانواده ها به جای خودرو خبر داد و گفت: این طرح در صف اعلام وصول قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مالک شریعتی درباره پیشنهاد طرحی از سوی نمایندگان مجلس یازدهم درباره اصلاح سهمیه‌بندی بنزین به خانه ملت گفت: در طرح کنونی سهمیه بنزین به خودروها تعلق می گیرد در حالی که 50 درصد خانواده‌ها فاقد خودرو بوده و سهمی در یارانه بنزین ندارند. منتظریم  پس از تعطیلات این طرح از سوی هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شود.ز یرا ارائه بنزین با الگوی فعلی عادلانه نیست.

وی افزود: با تصویب این طرح، سهمیه‌بندی تغییر یافته و به جای خودرو به خانواده‌ها تخصیص پیدا می کند. در ابتدا سهمیه بنزین به کارت سرپرست خانواده واریز می شود که در صورت عدم استفاده، سهمیه در انتهای ماه به دولت باز می گردد و دولت از محل درآمد صادراتی بنزین کارت بانکی سرپرستان را شارژ می‌کند تا کالای ایرانی خریداری کنند.

این نماینده ادامه داد: افراد فاقد خودرو می توانند از درآمد آن به شکل یارانه استفاده کنند.قصد داریم بدون تغییر قیمت بنزین، سهمیه‌ها عادلانه شود.

شریعتی گفت: یکماه گذشته با افت شدید نفت در جهان قیمت بنزین افت کرد و طی چند هفته از بنزین ایران ارزان‌تر شد. در این شرایط عادلانه تر بود قیمت عرضه این محصول کاهش یابد. براین اساس معتقدیم لازم است سیاستگذاری در بخش بنزین با نرخ شناور باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ