کد خبر: ۱۵۵۲۳۹
۰:۱ - ۱۳۹۹/۴/۱۴

عرضه اولیه سه زیرمجموعه هلدینگ برق و انرژی غدیر در بورس
مدیرعامل خبر داد :

عرضه اولیه سه زیرمجموعه هلدینگ برق و انرژی غدیر در بورس

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر از عرضه اولیه ۶ تا ۷ درصد از سهام نیروگاه گیلان تا پایان تیر و کمتر از ۱۰ درصد نیروگاه هرمز بندرعباس و شرکت برق و انرژی غدیر در بورس تا ۵ ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سهام انرژی، فریدالدین معصومی در نشستی خبری از بهره برداری نیروگاه 500 مگاواتی قشم با توان ساخت داخل تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به بهره برداری تجاری می رسد و با احداث واحدهای این نیروگاه پیش بینی می شود مصرف برق در جزیره قشم در فصل تابستان تامین شود.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری طرح 308 میلیون یورو و سهامداران پروژه، سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و گروه مپنا هستند. همچنین 6 تا 7 درصد سهام نیروگاه گیلان با سرمایه ثبتی 430 میلیارد تومانی تا پایان تیرماه در بورس عرضه خواهد شد. قرار است ظرف 4 تا 5 ماه آینده کمتر از 10 درصد سهام نیروگاه هرمز بندرعباس و شرکت برق و انرژی غدیر در بورس عرضه شود.

این مقام مسئول درباره سود و زیان نیروگاه گیلان عنوان کرد: این نیروگاه سال 89 از سازمان خصوصی سازی خریداری شده و اکنون هم صورت های مالی مناسبی دارد و این ادعا که برخی می گویند این نیروگاه زیان ده است رد می شود.

معصومی درباره میزان تسهیلات ارزی هلدینگ برق و انرژی غدیر توضیح داد: در شرایط کنونی 450 میلیون یورو تسهیلات ارزی گرفته شده و اینکه پروژه هایی با تسهیلات ارزی صرفه اقتصادی ندارند وابسته به وضعیت نیروگاه ها است بطور قطع حاکمیت چاره ای برای تسهیلات می اندیشد. از طرف دیگر دولت موظف است 5 سال برق نیروگاه های جدید را با تسهیلات ارزی بخرد و از طرف دیگر هزینه ای هم برای سوخت نمی پردازند.

وی در زمینه صادرات برق توسط بخش خصوصی توضیح داد: در حال حاضر سیاست وزارت نیرو این است بخش خصوصی در صادرات برق ورود پیدا نکند و فقط این صادرات توسط دولت انجام می شود و این هلدینگ نیز برنامه ای برای صادرات برق ندارد. اگر صادرات برق توسط بخش خصوصی و دولت صورت گیرد قیمت برق شکسته می شود و شرایط رقابتی بوجود می آید.

بنابراین گزارش، هلدینگ برق و انرژی غدیر یکی از 8 هلدینگ در حوزه حامل های انرژی است که در سال 90 تاسیس شده و اکنون دارای 7 نیروگاه به ظرفیت 2 هزار مگاوات برق است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ