کد خبر: ۱۵۵۲۶۷
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۴/۱۴

ایمیدرو با راه‌اندازی دو ساله ۳۸ طرح معدنی رکورد ۱۸ساله را شکست
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

ایمیدرو با راه‌اندازی دو ساله ۳۸ طرح معدنی رکورد ۱۸ساله را شکست

رئیس هیات عامل ایمیدرو از راه‌اندازی بی سابقه ۳۸ طرح‌ معدنی در سال‌ های ۹۷ و ۹۸ طی تاریخ ۱۸ساله فعالیت این سازمان با سرمایه گذاری ۹.۳ میلیارد دلاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خداداد غریب پور اظهار داشت: طبق آمارهای منتشر شده، ایمیدرو از ابتدای فعالیت (1381) تا پایان سال گذشته به همراه شرکت های تابعه و بخش خصوصی 165 پروژه را راه اندازی کرده است. حاصل این تعداد طرح، سرمایه گذاری نزدیک به 20 میلیارد دلاری بوده است.

وی افزود: در حالی که در اکثر سال ها، متوسط تعداد طرح های راه اندازی شده تک رقمی بوده، در سال های 97 و 98 به یکباره شاهد اوج گیری سرعت اجرا و راه اندازی پروژه ها شده ایم. به طوری که طی این دوره 16 و 22 طرح معدن و صنایع معدنی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شد. 88 پروژه از سال 92 به این سو راه اندازی شده که معادل 53 درصد از طرح های راه اندازی شده حدود دو دهه اخیر در بخش معدن و صنایع معدنی بوده است.

غریب پور ادامه داد: سرمایه گذاری این مدت نیز به 9.3 میلیارد دلار رسید که 46 درصد از کل سرمایه گذاری ها را شامل می شود. بخش قابل توجهی از این طرح ها همچون آلومینیوم جنوب، توسعه کارخانه های کنسانتره و گندله سنگ آهن در سنگان، آهن اسفنجی فولادهای استانی، طرح های توسعه صنعت مس و ... در مقیاس ملی بوده اند.

سرمایه گذاری های ایمیدرو و شرکت های تابعه از ابتدا تا پایان 98:

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ