کد خبر: ۱۵۵۲۷۶
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۴/۱۴

لزوم تسریع در اعلام نرخ محصولات ایران خودرو و سایپا برای نیمه دوم سال
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صنعت خواستار شد:

لزوم تسریع در اعلام نرخ محصولات ایران خودرو و سایپا برای نیمه دوم سال

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صنعت اعلام کرد: تأخیر در اعلام قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا برای نیمه دوم سال می تواند روند عرضه محصولات به بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سهیل معمارباشی با اشاره به اینکه برای فصل اول سال قیمت محصولات اعلام شد و خودروسازان طرح های فروش را بر مبنای قیمت های اعلامی اجرایی کردند به تسنیم گفت: اجرای طرح های فروش سه ماهه دوم خودروسازان در انتظار اعلام قیمت های جدید می باشد. شورای رقابت متولی تدوین و اعلام دستورالعمل قیمت گذاری بوده و لازم است آخرین ویرایش را در اختیار سازمان حمایت قرار داده و بانک مرکزی هم شاخص ها و ضرایب به روز شده بخشی را اعلام کند تا قیمت های جدید محصولات محاسبه و از طریق ستاد تنظیم بازار‌ به خودروسازان اعلام شود.

وی افزود: تاخیر در پیشبرد این فرایند، روند تامین منابع مالی و اجرای برنامه خودروسازان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر جریان مستمری از منابع مالی وارد عملیات خودروسازان نشود ، عملیات شرکت ها با اختلال مواجه می شود و می تواند تاثیر منفی در تحقق برنامه های زنجیره تامین صنعت خودرو در پی داشته باشد.

معمارباشی ادامه داد: تجدید ارزیابی دارایی های خودروسازان باعث اصلاح ساختار مالی آنها شده که هر گونه عدم ایفای تعهدات و برگشت چک های پشت باجه ناشی از عدم ورود جریان نقدینگی مستمر ناشی از عملیات شرکت ها می تواند دستاورد بزرگ اصلاح ساختار مالی را از بین ببرد. خودروسازان طبق برنامه، تولید را بر مبنای 60 درصد تحویل به تعهدات قبلی و 40 درصد به تعهدات جاری پیش می‌برند و هم اکنون که از تعهدات گذشته تعدادی در حال تحویل است در قبال تعهدات جاری و 40 درصدی که باید بصورت فوق‌العاده می‌فروختند در حال دپو شدن در پارکینگ ها است و این موضوع هزینه‌های بسیار زیادی بر دوش این شرکت ها تحمیل کرده است. ضرورت دارد در سریع ترین زمان ممکن قیمت فصل دوم سال برای محصولات خودروسازان اعلام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ