کد خبر: ۱۵۵۲۹۸
۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۴/۱۵

علت افزایش سرمایه ۱۸۰ درصدی
مدیرعامل مطرح کرد:

علت افزایش سرمایه ۱۸۰ درصدی "چکاوه" : خروج از زیان و برنامه تجدید ارزیابی

مدیرعامل کاغذسازی کاوه با اشاره به هدف از افزایش سرمایه ۱۸۰ درصدی از در دستور کار بودن فرآیند تجدید ارزیابی دارایی ها و خروج شرکت از زیاندهی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر سامان اسفندیاری در خصوص مرحله نخست افزایش سرمایه شرکت کاغذسازی کاوه گفت:این افزایش سرمایه بخشی از فرآیند افزایش سرمایه است که در دست انجام بوده و فوریت آن مورد تاکید است چراکه ادامه فرایند اجرای پروژه بیستون وابسته به این موضوع است و‌ نباید بیش از این طولانی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر هلدینگ سلولزی بصورت روزانه پیگیر مسایل شرکتها است که کمک بزرگی در انجام هرچه سریعتر موضوعاتی مانند افزایش سرمایه و اجرای پروژه شرکت ها و مباحث کنترل تولید و فروش و غیره است. با این عزم جدی که در هلدینگ سلولزی وجود دارد، آینده بهتری در انتظار شرکت های سلولزی زیر مجموعه شستا خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: نوع نگرش مدیران ارشد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)همانطوری که از عملکرد در طی حضور در این شرکت مهم با وظیفه مدیریت سرمایه های بین نسلی مشخص شده، نسبت به بورس بسیار مثبت و سازنده بوده و حرکت درجهت ورود زیرمجموعه ها به بازار سرمایه گواه این مدعا است.

اسفندیاری عنوان کرد: از طرف دیگر با دقت نظر بسیار بیشتری از حقوق سهامداران خرد شرکت های زیر مجموعه مراقبت می شود تا منافع جمعی سهامداران خرد و کلان همزمان در غالب تصمیم گیری ها حفظ و صیانت شود. از همین رو سهامداران "چکاوه" اطمینان داشته باشند افزایش سرمایه فعلی به منظور رفع موانع اجرایی پروژه بیستون بسیار موثر بوده و آورده نقدی سهامداران قطعاً موجب تسریع در امور این پروژه نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: انجام این مرحله از افزایش سرمایه قطعا باعث توقف فرآیند تجدید ارزیابی دارایی های شرکت نخواهد بود و با جدیت علی رغم مشکلات ناشی از کرونا ادامه خواهد یافت تا با حمایت های هلدینگ سلولزی ، تاپیکو و شستا که دید و نگرش بسیار خوبی به شرکت های سلولزی در مدت اخیر پیدا کرده اند، مراحل بعدی افزایش سرمایه را تا رسیدن به اهداف عالی ترسیم شده با قدرت به پیش خواهیم برد.

مدیرعامل کاغذسازی کاوه تصریح کرد: سهامداران قطعا نتیجه مثبت این صبوری و حمایت را در کنار سهامدار عمده درک‌ خواهند کرد چون صنعت کاغذ بسته بندی صنعتی استراتژیک است و هیچ تولیدی بدون بسته بندی نمی تواند به دست مصرف کننده برسد. از سوی دیگر کشورهای همسایه هم جهت بسته بندی کالاها به کاغذ احتیاج دارند لذا شواهد نشان از آینده ای روشن برای محصولات کاغذی دارد.

اسفندیاری با بیان اینکه خوشبختانه شرکت سال گذشته از زیان خارج شده و با انجام این افزایش سرمایه تمام ارکان این مجموعه در سال جاری کلا از زیان انباشته و شمول ماده ۱۴۱ خارج خواهد شد، ادامه داد: برای اولین بار پس از چندسالی که شرکت به دلیل کمبود نقدینگی نتوانسته بود دپوی مناسبی از آخال داشته باشد حداقل برای یک ماه دپوی لازم را جمع آوری کرده و این از نگرانی در خصوص تامین مواد اولیه به ویژه در شرایط بیماری کرونا می کاهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ