کد خبر: ۱۵۵۳۱۱
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۴/۱۵

گلایه شدید ظریف از نمایندگان مجلس و قصد ترک جلسه / واکنش تند

گلایه شدید ظریف از نمایندگان مجلس و قصد ترک جلسه / واکنش تند

وزیر خارجه در صحن علنی مجلس با ارائه گزارشی از تحولات بین المللی،سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی به نکاتی اشاره کرد و با واکنش های تندی از سوی برخی نمایندگان روبه رو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صداو سیما، محمد جواد ظریف در صحن علنی مجلس با ارائه گزارشی از تحولات بین المللی، سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی به نکاتی اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم سیاست خارجی فشار را از دوش مردم بردارد و اگر نمی‌تواند حداقل بار اضافه ای تحمیل نکند.

وی افزود: در حوزه اقتصاد به دنبال تهاتر هستیم تا دلار را از بازی‌های سیاسی حذف کنیم. بسیاری از کشورها نیز در این زمینه همراهی دارند و در این زمینه به یاری مجلس نیازمندیم.

وزیر خارجه ادامه داد: سیاست خارجی حوزه دعوای جناحی نبوده و امروز مهم‌تر از هر چیزی انسجام درونی است. یکی از اهدافی که آمریکا دنبال می‌کند روایت‌سازی‌های جعلی از ایران در منطقه و جدا کردن مردم از حاکمیت و ناکارآمد نشان دادن نظام و مشروعیت‌زدایی از نظام است.

ظریف با اعلام گلایه های شدید از نمایندگان گفت: به من ذلیل گفتید در صورتی که رهبر انقلاب شجاع گفته بود. به من دروغگو گفتید در صورتی که رهبر انقلاب صادق گفته بود .

بر اساس این گزارش، برخی نمایندگان در واکنش به اظهارات ظریف وی را دروغگو نامیدند و اجازه ادامه صحبت ندادند. در پی این اقدام، وزیر خارجه در حالی که قصد ترک جلسه را داشت گفت: توهین ها را به جان می خرم اما به نمایندگان اهانت نخواهم کرد که اتهام فریبکاری می زنند در صورتی که از سوی مقام معظم رهبری شجاع توصیف شده ام.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ