کد خبر: ۱۵۵۳۲۲
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۴/۱۵

توصیه به نگهداری سهام عدالت ۱۵ میلیون تومانی و روال عادی ارز چند نرخی
معاون اول رییس جمهور اعلام کرد:

توصیه به نگهداری سهام عدالت ۱۵ میلیون تومانی و روال عادی ارز چند نرخی

معاون اول رییس جمهور با اعلام اینکه ارزش حدود ۱۵ میلیون تومانی سهام عدالت و توصیه به عدم فروش ، گفت: چند نرخی بودن قیمت ارز فقط مختص این دولت نیست در ۴۰ سال گذشته هم وجود داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسحاق جهانگیری با اعلام اینکه آزادسازی سهام عدالت مهمترین طرح اقتصادی و اجتماعی طی ۴۰ سال گذشته بوده و منجر به سهامداری حدود ۵۰ میلیون نفر در شرکت های بزرگی چون فولاد مبارکه ، ملی مس ، بانک ها و ... شده ، گفت : در شرایط کرونا از مقام معظم رهبری درخواست موافقت با آزاد سازی سهام عدالت کردیم که ایشان ضمن موافقت تاکید کردند مردم به فروش سهام تشویق نشوند.  زیرا می تواند برای روزهای مبادای زندگی مردم به کار آید.

وی با اعلام ارزش حدود ۱۵ میلیون تومانی سهام ۵۰۰ هزار تومانی ادامه داد: دولت همچنان توصیه می کند اگر مردم نیاز ضروری ندارند سهام را نفروشند،. بانک‌ها نیز به پشتوانه این سهام، ‌تسهیلاتی به مبلغ ۸۰ درصد ارزش سهام به مردم می دهند تا بخشی از مشکلات اقتصادی مردم مرتفع و مالکیت سهام حفظ شود. دولت و هیچ نهاد دیگری حق بدون اجازه سهامدارات برای تعویض سهام و دخالت در مالکیت مردم را ندارد .

جهانگیری در مورد وضعیت بازار ارز هم گفت : عده ای تصور می‌کنند چند نرخی بودن قیمت ارز مختص این دولت است اما در تمام طول ۴۰ سال گذشته این روال وجود داشت. دولت تدبیر و امید همواره طرفدار این بود که نباید در بازار مداخله کرد و اقتصاد باید براساس ساز و کارهای بازار عمل کند .

وی افزود: خوشبختانه با اعلام ترامپ مبنی بر خروج از برجام ، همه پیش‌بینی‌ها از نجومی شدن قیمت ارز نیفتاد و تا حد زیادی موفق شدیم از آثار نامطلوب این موضوع بر زندگی و معیشت مردم جلوگیری کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ