کد خبر: ۱۵۵۳۲۳
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۴/۱۵

نتایجی از یافته‌های کالبد شکافی جان‌ باختگان کرونا

نتایجی از یافته‌های کالبد شکافی جان‌ باختگان کرونا

طبق جدیدترین یافته های محققان و آسیب‌شناسان آمریکایی از کالبد شکافی اجساد برخی جان‌ باختگان کرونا، ویروس موجب ایجاد لخته‌های خون گسترده ای در ریه، کلیه،کبد، قلب و مغز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از واشینگتن‌ پست، محققان و آسیب‌شناسان آمریکایی با کالبدشکافی اجساد برخی جان‌ باختگان کرونا دریافتند که ویروس موجب ایجاد لخته‌های خون گسترده ای در ریه، کلیه،کبد، قلب و مغز می‌شود.

بر اساس این گزارش، چون تولید واکسن کرونا در خوش‌بینانه‌ترین حالت ماه‌ها به طول می‌انجامد،کالبدشکافی منبع حیاتی اطلاعات برای یافتن درمان احتمالی بیماری محسوب می‌شود.

در ماه ژوئن (خرداد) محققان فرانسوی گزارش کردند که ۸۴ درصد از بیماران تحت مراقبت‌های ویژه دارای مشکلات عصبی و یک سوم نیز دچار گیجی و بی‌اختیاری هستند. همچنین ۵۷ نفر از ۱۲۵ بیمار کرونایی با تشخیص عصبی یا روانشناختی جدید به علت لخته شدن خون در مغز دچار سکته مغزی شده و ۳۹ نفر از نظر روحی در شرایط هشدار قرار دارند.

طبق ناگوارترین گزارش‌های اولیه از چین نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد بیماران بستری، میوکاردیت داشته که می‌تواند به مرگ ناگهانی منجر شود. این وضعیت شامل ضخیم شدن عضله قلب است به طوری که دیگر قادر به پمپاژ نخواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ