کد خبر: ۱۵۵۳۵۱
۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۴/۱۶

خبر خوش مجلس به ۱۰ میلیون جامانده سهام عدالت/ زمان احتمالی تصویب
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

خبر خوش مجلس به ۱۰ میلیون جامانده سهام عدالت/ زمان احتمالی تصویب

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از اختصاص سهام عدالت به ۱۰ میلیون جامانده طی ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدرضا پورابراهیمی درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: تلاش می‌کنیم تا 2 هفته آینده این طرح را از کمیسیون اقتصادی به صحن آورده و با اولویت بعنوان اولین دستور مصوبات قرار دهیم.

وی افزود: در این موضوع چند بخش را مد نظر قرار دادیم که اولین بخش شامل 52 میلیون نفری می‌شود که در زمان واگذاری سال 84 - 85 اطلاعات آن‌ها ثبت، اما گزارش نهایی توسط سازمان خصوصی سازی حدود 49 میلیون نفر اعلام شد. در حالی که حدود 2 میلیون نفر با اینکه برگه سهام دارند در فهرست اطلاعات سامانه ثبت نشده اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دومین دسته، تعدادی از متولدین سال 85 به بعد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان امور ایثارگران بوده که در آن زمان در زمره 6 دهک کم درآمد جامعه بودند بخش سوم نیز کسانی هستند که شرایط کنونی وضعیت خانوار آن‌ها ارزیابی می شود و در صورتی که مستحق باشند مشمول این طرح خواهند بود.

پور ابراهیمی گفت: تعداد کلی جاماندگان سهام در بخش های اول و دوم حدود 2 میلیون، یک میلیون و 400 هزار و درکل برآورد‌ها حدود 10 میلیون نفر است.  حدود 48 درصد سهام شرکت‌های قابل واگذاری در زمان اجرای سهام عدالت مشمول واگذاری صد در صد بودند که دولت 48 درصد مالکیت آن‌ها را تصاحب کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ