کد خبر: ۱۵۵۳۸۰
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۴/۱۶

برنامه جدید مجلس برای دریافت مالیات از خانه های خالی و کاهش قیمت مسکن
نماینده مجلس خبر داد:

برنامه جدید مجلس برای دریافت مالیات از خانه های خالی و کاهش قیمت مسکن

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برنامه جدید برای دریافت مالیات از خانه های خالی و کاهش قیمت ها خبر داد که از طریق پیش نویس اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی با اشاره به ضرورت ساماندهی بازار مسکن به خانه ملت، گفت: مانع مهم عملیاتی نشدن سامانه املاک و اسکان این است که دستگاه های اجرایی در زمینه  به اشتراک گذاری داده ها با وزارت راه همکاری لازم  ندارند. برای حل این مشکل، پیش نویس طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم توسط تعدادی از نمایندگان تدوین شده تا پس از تصویب طرح و اجرا، نظام انگیزشی کافی برای تکمیل سامانه املاک و اسکان ظرف سه ماه پس از اجرا قانون، فراهم شود.

وی افزود: طبق بستر داده های بازار مسکن، سیاست گذار قادر خواهد بود در زمینه برنامه های تشویقی بخش مسکن یا کنترل سفته سازی، تمهیداتی بیاندیشد که ثمره این اقدامات افزایش عرضه مسکن و کاهش قیمت در ماه های آینده خواهد بود. هسته محوری طرح این است که اشخاصی که اطلاعات ملکی و استیجاری را در اختیار سامانه قرار نمی دهند، صاحب خانه های خالی تلقی شده و در زمان نقل و انتقال، مالیات بر خانه های خالی برای کدهای پستی آن واحدهای مسکونی اعمال خواهد شد.

خاندوزی ادامه داد: از ویژگی های طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم، افزایش مالیات برخانه های خالی است تا از این طریق، خانه های خالی از سکنه توسط مالکان به بازار تزریق شود. طبق این ماده ، واحدهای مسکونی شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره یک دوم مالیات متعلقه ، سال سوم معادل مالیات متعلقه و سال چهارم و به بعد معادل 1.5 برابر مالیات متعلقه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ