کد خبر: ۱۵۵۳۸۲
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۴/۱۶

کولاک تابستانی بورس منجر به عبور شاخص از مرز ۱.۷ میلیونی شد
با رشد ۸۰ هزار و ۹۷۲ واحدی:

کولاک تابستانی بورس منجر به عبور شاخص از مرز ۱.۷ میلیونی شد

در جریان معاملات امروز، جهش ۸۰ هزار و ۹۷۲ واحدی واحدی شاخص بورس منجر به عبور این متغیر مهم از مرز مقاومت ۱.۷ میلیون تایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز، بازار سهام با تقاضای قابل توجه در نمادها و گروه های بزرگ آغاز به کار کرد به طوری که با گذشت کمتر از یک ساعت، بازگشایی نماد شستا و رشد 37.6 درصدی قیمت سهام آن بر شاخص اثر بی سابقه 22 هزارتایی گذاشت و با ورود به کانال یک میلیون و 723 هزار تایی و ثبت رکوردی جدید همراه شد.

در ادامه معاملات هرچند که ناظر بازار از عدم تایید کلیه معاملات شستا به دلایل نظارتی و حذف اثر مثبت آن بر شاخص خبر داد اما رشد نرخ ارز و ادامه واگذاری سهام دولتی در قالب ETF ها به همراه ورود نقدینگی و خوش بینی به آینده ، زمینه تداوم رشد نماگر بازار و ثبت جهش روزانه شاخص با 80 هزار و 972 واحد و فتح قله یک میلیون و 736 هزارتایی را فراهم کرد .

به این ترتیب، بیش از 13.8 هزار میلیارد تومان در بورس و 5.9 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد و شرکت های بزرگی چون فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، تاپیکو، مدیریت سرمایه گذاری امید و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر مثبت 4848 تا 1673 واحدی را بر شاخص داشتند .

بیشترین حجم معاملات هم به بانک تجارت، ذوب آهن، بانک ملت، کاغذ پارس به همراه بانک پارسیان با داد و ستد بیش از 796، 372 ، 253، 242 و 231 میلیون سهمی تعلق گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ