کد خبر: ۱۵۵۴۰۶
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۴/۱۷

عربستان فروش نفت در آسیا ، اروپا و آمریکا را گران کرد / اثر بر بازار و ایران

عربستان فروش نفت در آسیا ، اروپا و آمریکا را گران کرد / اثر بر بازار و ایران

شرکت آرامکو عربستان ، قیمت فروش نفت به آسیا در ماه اوت را بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش داد و نرخ تمام درجات نفتی برای فروش به اروپا و آمریکا را افزایش داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، شرکت آرامکو عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در راستای انتظارات بازار برای افزایش شاخص نفت خاورمیانه و تقویت حاشیه سود پالایشگاهی، قیمت رسمی فروش نفت به آسیا در ماه اوت 1.20 دلار در هر بشکه افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، آرامکو قیمت نفت سبک را برای تحویل به آمریکا 1.65 دلار در هر بشکه و 30 سنت بالاتر از ماه جولای بیشتر از شاخص نفت ترش آرگوس و به اروپا 70 سنت بالاتر از شاخص نفت برنت اعلام کرد که 40 سنت بیشتر از ماه قبل بود.

اگرچه این افزایش قیمت،تقاضا برای نفت عربستان را پایین می آورد اما مصرف کنندگان را تشویق می کند از ذخایر نفتی استفاده کنند. به این ترتیب از قیمت نفت حمایت می‌شود.

اوپک و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه توافق کرده‌اند کاهش تولید نفت 9.7 میلیون بشکه ای را تا پایان ماه جاری ادامه دهند. این قرارداد جهت حمایت از قیمت و تقاضای نفت بسته شده است.

قیمت رسمی فروش نفت عربستان ، تعیین کننده قیمت برای ایران، کویت و عراق بوده و بر 12 میلیون بشکه در روز فروش نفت در آسیا تاثیر می گذارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ