کد خبر: ۱۵۵۴۰۷
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۴/۱۷

دلایل رشد ۲۴ درصدی تولید تایر در سه ماه اول و اثر منفی عدم تامین به موقع ارز
سخنگوی انجمن صنعت تایر مطرح کرد:

دلایل رشد ۲۴ درصدی تولید تایر در سه ماه اول و اثر منفی عدم تامین به موقع ارز

سخنگوی انجمن صنعت تایر با اعلام دلایل رشد ۲۴ درصدی تولید انواع تایر در سه ماهه نخست سال جاری ، اثر منفی عدم تامین به موقع ارز در آینده این صنعت بورسی را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی تنها درباره آخرین وضعیت شرکت های تایر ساز و آمار تولیدات سه ماه اول سال به ایرنا گفت: با وجود شرایط نامناسب تامین ارز و شیوع کرونا ، رشد خوبی در سه ماه رخ داد. در ماه‌های گذشته افزایش تولید تایرهای سواری به بهای کمتر شدن تولید سایر تایرها از جمله تایرهای ماشین‌آلات کشاورزی و راهسازی اتفاق می‌افتاد تا التهاب کمتری در بازار باشد اما در این مدت چنین چیزی را شاهد نیستیم.

وی دلیل این رشد چشمگیر تولید در همسنجی با سال قبل را بسیج همه کارخانجات برای تحقق آن و هدایت خوب وزارت صنعت در خرید مواد اولیه از سوی کارخانجات و تامین ارز مورد نیاز آنها برشمرد،به طوری که دپوی بسیار خوبی از مواد اولیه انجام شد. تهیه ارز دشوار بوده که در مواردی منجر به تامین آن از بازار آزاد از سوی کارخانجات می‌شود.

تنها ادامه داد: در حالی که کارخانجات بصورت چند نوبته و ۲۴ ساعته مشغول تولید هستند، تامین نشدن به موقع ارز می‌تواند موجب دیرتر رسیدن محموله‌های مواد اولیه شود که تاثیر منفی در تولید، کاهش نوبت‌های کاری، تاخیر در وصول درآمدها و تاثیر منفی بر قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

آمار تولید تایرسازان در سه ماهه نخست سال

براساس آمار انجمن صنعت تایر، تایرسازان ۶۷.۷ هزار تن انواع تایر و تیوب در بهار سال جاری تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد ۲۴‌ درصدی روبرو شده است. این میزان تولید معادل ۱۰ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۶۶۲ حلقه تایر است که از نظر تعداد حلقه تایرهای تولیدی نیز در همسنجی با قبل رشد ۲۷‌ درصدی را نشان می‌دهد.

در این مدت ۳۶.۵ هزار تن تایر سواری تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰‌ درصدی داشته است. تولید تایر وانتی در این مدت با رشد ۱۰‌ درصدی همراه بود و به ۵.۴ هزار تن رسید. تولید تایر باری- اتوبوسی هم رشد هشت درصدی تجربه کرد و به ۱۲.۸ هزار تن رسید.

همچنین تولید تایرهای کشاورزی سبک و سنگین و تایرهای راه‌سازی- صنعتی با رشد همراه بود به طوری که با افزایش ۴۹‌ و ۲۱‌ درصدی به ۵.۷ و ۱.۵ هزارتن رسید.

در این مدت ۳۳۶ تن تایر دوچرخه (رشد ۴۴ ‌درصدی)، ‌۲.۵ هزار تن تایر موتورسیکلت (رشد ۱۶ درصدی)، هزار و ۸۶ تن تیوب خودرو (رشد ۵۶ درصدی)، ۹۷ تن تیوب دوچرخه (رشد ۸۸ درصدی)،‌ ۷۶۳ تن تیوب موتورسیکلت (رشد ۱۶ درصدی)، ۶۲۴ تن تایر اسکوتری (رشد ۴۳ درصدی)، ۱۵۷ تن تیوب اسکوتر (رشد ۱۰۹ درصدی) و همچنین ۸۹۶ تن سایر محصولات تولید شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ