کد خبر: ۱۵۵۴۴۴
۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۴/۱۸

امروز هشتمین عرضه اولیه انجام می شود/ نقدینگی ۹۵ هزار تومانی با احتمال کاهش
در بورس تهران:

امروز هشتمین عرضه اولیه انجام می شود/ نقدینگی ۹۵ هزار تومانی با احتمال کاهش

امروز با عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام لیزینگ پارسیان در بورس تهران ، هشتمین شرکت جدید سال وارد بازار سهام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز 20 درصد از سهام لیزینگ پارسیان در بورس تهران عرضه اولیه و طی آن 400 میلیون سهم( 335 میلیون سهم در روز عرضه اولیه و 65 میلیون سهم روز بعد عرضه به صندوق های سرمایه گذاری) با محدوده قیمتی 300 تا 320 تومانی و سهمیه 300 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی واگذار می شود.

براساس این گزارش، هر چند نقدینگی لازم برای خرید 300 سهم "ولپارس" حدود 95 هزار تومان است اما طبق تجربه عرضه های اولیه قبلی و به دلیل استقبال سرمایه گذاران ، سهمیه و نقدینگی ، کمتر از رقم اعلام خواهد بود.

در این میان برای اولین بار از 17 بهمن سال 95  ( واگذاری هلدینگ برکت ) ، ثبت سفارش سهام شرکت های تازه جدید دو روزه شد که مربوط به ساعت 13 تا 16 دیروز و 8 تا 10:30 امروز است .

طبق بررسی های بورس پرس، لیزینگ پارسیان با 81 نیروی انسانی دارای سرمایه 200 میلیارد تومانی است و 100 درصد سهام آن به گروه مالی پارسیان تعلق دارد. انجام عملیات لیزینگ، خرید و فروش اوراق بهادار به منظور مدیریت نقدینگی و مشارکت در تامین سرمایه هرگونه شرکت در شمار فعالیت ها محسوب می شود.

براساس این گزارش، طی سال جاری سهام 7 شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری پویا و سرمایه گذاری سیمان تامین به ترتیب در 20 و 27 فروردین، 10 و 31 اردیبهشت ، 7 خرداد ، 4 و 11 تیر عرضه اولیه شده اند و لیزینگ پارسیان هشتمین شرکت تازه وارد سال بشمار می رود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ