کد خبر: ۱۵۵۴۶۰
۱۱:۴ - ۱۳۹۹/۴/۱۸

نظر امیدقائمی درباره مواضع دیروز روحانی و اولویت های سازمان بورس

نظر امیدقائمی درباره مواضع دیروز روحانی و اولویت های سازمان بورس

کارشناس بازارسرمایه با اظهار نظر درباره مواضع دیروز رئیس جمهور درباره بازار سهام ، اولویت هایی برای سازمان بورس اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی امیدقائمی درباره مواضع روحانی در جلسه دیروز ستاد اقتصادی دولت مبنی بر جدییت در عرضه اولیه سهام بنگاه‌های بزرگ و متوسط به ویژه بنگاه‌های دولتی ، نظارت دقیق بر بازار سهام، متعادل‌سازی عرضه و رشد منطقی سهام به ایرنا گفت : با توجه به شرایط فعلی بازار ، می‌توان با عمل به صحبت‌های رییس جمهور ، بسیاری از هیجانات  را کنترل کردتا همه بازیگران به فکر سرمایه‌گذاری بلندمدت و کسب بازدهی معقول باشند.

وی ادامه داد: از این فرصت بازار سرمایه که مردم بیش از نیمی از سرمایه‌های در اختیار را وارد این بازار کرده‌اند باید ضمن استفاده از این منابع و تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌ها، طرح‌های ملی بزرگتری را انجام داد. در این میان بورس مسوولیت بزرگی مانند تامین مالی بنگاه‌ها و پروژه‌ها را بر عهده دارد و پیشنهاد دولت مبنی بر عرضه سهام بنگاه‌های دولتی و تامین مالی شرکت و بنگاه‌های دولتی از طریق بورس می‌تواند راهکاری موثر و حرکتی برای رشد اقتصادی باشد.

این کارشناس بازارسرمایه ، شفافیت و توسعه حداکثری بازار را وظیفه سازمان بورس دانست و گفت: تعریف ابزارهای جدید، جلب اعتماد و افزایش شفافیت و عرضه های اولیه باید در اولویت سازمان بورس باشد . سازمان بورس باید عرضه‌ها را به نوعی در دستور کار قرار دهد که ضمن حفظ جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس، حداکثر مشارکت مردم برای درازمدت ادامه داشته باشد.

امیدقائمی افزود: متعادل‌سازی عرضه و تقاضا در صنایعی که از بازدهی بیشتر و ریسک کمتری برخوردارند باید اجرایی شود. بدین معنا که سازمان بورس باید شرکت‌هایی را عرضه کند که بازدهی بیشتری را در اختیار مردم قرار دهد و متناسب با تقاضایی که در بازار وجود دارد ابزارهای جدید و آپشن‌های مالی جدید تعریف شود تا بتوان از این فرصت‌های پیش‌آمده استفاده کرد.

وی ضمن تایید صحبت‌های رییس جمهور در راستای وجود هیجان در بازار گفت: میزان بازدهی و قیمت برخی سهام به علت شرایط حاکم ، فراتر از ارزش ذاتی شده اما کماکان با تقاضای بالا همراه هستند. سازمان بورس باید این وضع را مورد مدیریت کند. سرمایه‌گذاران هم بهتر است از خدمات مشاوران ، بهره مند شوند و با تحلیل وارد سهام پرریسک و کم بازده شده و با توجه به رونق بازار ، عجولانه رفتار نکنند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ