کد خبر: ۱۵۵۵۱۹
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۴/۲۱

کرونا نفت را تا سال تا ۵ سال آینده به ۱۵۰ دلار می رساند

کرونا نفت را تا سال تا ۵ سال آینده به ۱۵۰ دلار می رساند

تحلیلگران پیش بینی کردند با کاهش شدید تولید و افت سرمایه گذاری در طرح های نفتی به دلیل شیوع کرونا ، قیمت این محصول تا سال ۲۰۲۵ از ۱۵۰ دلار در هر بشکه عبور می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشا تودی، تحلیلگران نفتی پیش بینی می کنند کاهش سرمایه‌گذاری در تولید نفت و گاز در پی همه‌گیری ویروس کرونا و اختلاف بین تولیدکنندگان جهانی بسیار شدید خواهد بود به طوری که در نتیجه کاهش تولید، قیمت نفت تا 2025 به راحتی از 150 دلار در هر بشکه عبور می کند.

بر اساس این گزارش، کریستیان مالک یکی از تحلیل گران بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان گفت: کاهش سرمایه‌گذاری تأثیر بلندمدتی بر فرصتهای تولید نفت خواهد گذاشت.به طوری که 5 میلیون بشکه در روز معادل 5 درصد تولید پیش از بحران کرونا کاهش می یابد. متعادل کردن عرضه و تقاضا تا 2030 نیاز به 625 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اضافی دارد. انتظار می رود قیمت نفت طی دو سال آینده به 100 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

ریچارد فولارتن افسر ارشد سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری ماتیلدا کپیتال منیجمنت نیز انتظار دارد قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی از 100 دلار در هر بشکه بگذرد.

بسیاری از متخصصان انتظار دارند قیمت نفت در طولانی مدت در سطحی باشد که تولید کنندگان از استخراج آن برای تامین نیاز سوخت جهان سود برند اما  هشدار داده‌اند همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند پیش‌بینی ها را پیچیده کند.

شاخص جهانی نفت برنت با کاهش بیش از یک درصدی روز جمعه به 41.90 دلار رسید و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 1.3 درصد کاهش 39.11 دلار در هر بشکه معامله شد.

تلگرام اصلی بورس پرس: t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ