کد خبر: ۱۵۵۵۲۱
۱۲:۷ - ۱۳۹۹/۴/۲۱

بعد از حدود سه هفته غیبت:

"وخارزم" با اعلام توضیح درباره آثار امهال و وام فروش نیروگاه آماده بازگشت شد

سرمایه گذاری خوارزمی بعد از حدود سه هفته غیبت ، آثار مالی الحاقیه توافقنامه امهال و تعیین تکلیف وام فروش اقساطی نیروگاه را اعلام کرد و آماده بازگشت به تابلو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه گذاری خوارزمی که از 8 تیر با توقف نماد و تعلیق روبرو شده بود در خصوص آثار مالی الحاقیه توافقنامه امهال و تعیین تکلیف تسهیلات فروش اقساطی نیروگاه منتظر قائم بین بانک صادرات، توسعه برق و انرژی سپهر و این شرکت توضیح داد.

براین اساس، رضا موسوی مدیرعامل "وخارزم" اعلام کرد: اثرات مالی الحاقیه توافقنامه امهال و تعیین تکلیف تسهیلات فروش اقساطی مجموعه نیروگاهی منتظر قائم مورخ ۲۷ خرداد سال گذشته فی‌مابین بانک صادرات (تسهیلات دهنده)،شرکت توسعه برق و انرژی سپهر( گیرنده تسهیلات و مالک نیروگاه منتظر قائم) و این شرکت(ضامن) که در راستای اجرای کامل توافقنامه مزبور تنظیم و مبادله شده به شرح زیر است:

۱. بدهی شرکت توسعه برق و انرژی سپهر به بانک صادرات از بابت اقساط سررسید شده و پرداخت نشده قرارداد تسهیلاتی خرید نیروگاه فوق تا ۳۱ تیر سال جاری معادل مبلغ ۱.۵۲ هزار میلیارد تومان است که در نظر است از محل فروش سهام شرکت‌های سرمایه گذاری پارس آریان، گروه سرمایه گذاری مسکن و توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی متعلق به این شرکت جمعاً به ارزش حدود ۱.۵۸ هزار میلیارد تومان به بانک صادرات پرداخت شود.

۲. پیرو آگهی منتشره ۱۰ تیرماه در وبسایت شرکت فرابورس، واگذاری تعداد ۸۵ میلیون و یک سهم از سهام شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با قیمت پایه هر سهم ۴۶۳۱۱ ریال مدنظر است. بدیهی است مبلغ حاصل از فروش سهام فوق به بانک صادرات پرداخت خواهد شد و مبلغ ۳۴۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سهام شناسایی می شود. همانگونه که در نامه ۱۷ تیرماه منعکس است تعداد ۱۸۶ میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری پارس آریان از طریق مزایده به قیمت هر سهم ۲۲۶۰ تومان واگذار شد که از این بابت مبلغ ۴۰۱.۲ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سهام شناسایی و در دفاتر ثبت شد.

۳. با توجه به برنامه این شرکت جهت اصلاح ساختار مالی، کاهش زیان انباشته و تقویت بنیه مالی شرکت توسعه برق و انرژی سپهر به منظور آماده سازی جهت عرضه سهام در بازار سرمایه این شرکت در حال اخذ مجوز از سازمان بورس جهت انتقال سهام گروه سرمایه‌گذاری مسکن به شرکت توسعه برق و انرژی سپهر است. بلافاصله پس از دریافت مجوز انتقال سهام به شرکت فوق ،فروش سهام توسط شرکت توسعه برق و انرژی سپهر با رعایت تشریفات قانونی انجام و اموال حاصل از واگذاری جهت تسویه تعهدات حال شده آن شرکت به بانک صادرات پرداخت خواهد شد. انتظار می رود در صورت تحقق این مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان در سرفصل خالص سایر درآمد غیر عملیاتی ناشی از فروش سرمایه گذاری ها در شرکت توسعه برق و انرژی سپهر شناسایی شود.

۴. از بابت عدم پرداخت به موقع اقساط سر رسید شده قرارداد تسهیلات فروش اقساطی خرید نیروگاه فوق مبالغ ۵۰۷.۷ و ۶۸.۲ میلیارد تومان هزینه مالی در دفاتر شرکت توسعه برق و انرژی سپهر در سال های ۹۸ و ۹۹ منظور می شود.

۵. مانده بدهی شرکت توسعه برق و انرژی سپهر به بانک صادرات به موجب الحاقیه اخیر از ۲۷ خرداد سال ۹۷ به ۲۲ سال(۴۴ قسط ۶ ماهه) بصورت پلکانی تقسیط شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ