کد خبر: ۱۵۵۵۴۳
۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۴/۲۲

جریمه ١.٨ هزار میلیارد تومانی متخلفان از ابتدای سال جاری
سخنگوی تعزیرات حکومتی خبر داد :

جریمه ١.٨ هزار میلیارد تومانی متخلفان از ابتدای سال جاری

سخنگوی تعزیرات حکومتی از بروز رسانی جریمه تخلفات خبر داد و گفت: از ابتدای تا ١۵ تیر ، متخلفان به دو پرداخت ٨٠٧ و ٢۶ میلیارد تومانی محکوم شده که ١۶۵ میلیارد تومان وصول شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از میزان، یاسر رایگانی با اشاره به روز رسانی جریمه تخلفات گفت: پس از مکاتبه وزارت دادگستری با کلیه دستگاه‌ها در خصوص به روز نبودن جریمه تخلفات به ۵٩ مورد تخلف و جرایم رسیدگی و در هیات دولت مطرح و مقرر شد پس از بررسی در کمیسیون لوایح دولت تا هفته آینده در هیات دولت تصویب شود که گام بلندی برای پیشگیری تخلفات است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا ١۵ تیر، ١٣۵ هزار و ٢٠٨ پرونده در حوزه کالا و خدمات،بهداشت،دارو،درمان و قاچاق کالا و ارز در تعزیرات تشکیل و برای ١١٩ هزار و ٩٠۴ پرونده حکم صادر شده و متخلفان به پرداخت ١٨ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم و ٨١ هزار و ٨١٨ پرونده اجرای حکم و مختومه شده اند.

سخنگوی تعزیرات حکومتی ادامه داد: در مجموع متخلفان به پرداخت ٨٠٧ میلیارد تومان در این پرونده‌ها در حق دولت و ٢۶ میلیارد تومان در حق شاکی خصوصی محکوم شدند که ١۶۵ میلیارد تومان از این مبالغ تاکنون وصول شده است.

رایگانی گفت: قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب ۶٧ مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از ماده یک تا ۴٠ به روز می‌شود. به عنوان نمونه، جریمه پنج هزار تومانی گران‌فروشی دارو از ٩٣٠ هزار تا ١٨ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان به روز خواهد شد.

وی افزود: درباره طرح نظارتی سلامت محور مقابله با بیماری کرونا از ابتدای سال جاری تا ١۵ تیر ۶۵۴۵ پرونده تشکیل شده که ۵۶۴۰ حکم صادر شده و فقط ١۴۵ پرونده در جریان رسیدگی قرار دارد. متخلفان به پرداخت ٧۵ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده و با عملکرد ٨۶ درصدی هزار و ١۵۴ پرونده در حال رسیدگی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ