کد خبر: ۱۵۵۵۷۴
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۴/۲۲

تصمیم جدید شورای عالی بورس درباره ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت
رییس سازمان بورس خبر داد:

تصمیم جدید شورای عالی بورس درباره ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت

رییس سازمان بورس از تصمیم جدید شورای عالی مبنی بر انتقال ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت به یک هلدینگ فراگیر ملی خبر داد و گفت: تمام مشمولین، سهامدار این هلدینگ خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قالیباف اصل پس از اتمام جلسه شورای عالی بورس در جمع خبرنگاران گفت: ۱۳ فقره از شرکت های واگذار شده در قالب سهام عدالت، غیر بورسی هستند که به یک هلدینگ فراگیر ملی منتقل می شوند و تمام مشمولین، سهامدار این هلدینگ خواهند شد البته دو بند از این آیین نامه باقی مانده که در جلسه فوق العاده دوشنبه هفته جاری این شورا آنها را نیز به تصویب خواهیم رساند.

وی افزود: سازمان خصوصی سازی موظف شده تا با همکاری اتاق تعاون و نیز اتاق بازرگانی این هلدینگ فراگیر ملی را تاسیس کرده، دارایی ها را انتقال داده و هیات مدیره آن را تعیین کند. بعد از طی این مراحل، هیات مدیره هلدینگ فراگیر ملی موظف خواهد بود، مراحل پذیرش آن در بورس را پیگیری کند.

این مقام مسئول ادامه داد: البته امروز هم جلسه شورای عالی بورس بصورت فوق العاده و به منظور تصمیم گیری در مورد مشمولین سهام عدالتی برگزار شد که روش غیر مستقیم را برای اداره سهام انتخاب کرده اند و مقرر شد به قیمت های 31 تیر ماه، سبد سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی نهایی شود و دارایی افرادی که روش غیر مستقیم را برای اداره سهام انتخاب کرده اند به این شرکت ها منتقل شود. بعد از افزایش سرمایه و ثبت توسط سازمان ثبت اسناد و املاک این افزایش ثبت می شود و مشمولین نیز می توانند ارزش دارایی را مشاهده کنند.

قالیباف اصل درخصوص چگونگی پذیرش شرکت های سرمایه گذاری استانی در بورس عنوان کرد: هیات مدیره این شرکت ها موظف شده اند، برای سبد سهام که هم اکنون نهایی شده و توسط سازمان خصوصی سازی نیز به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام شده در بورس تهران پذیرش بگیرند. پس از پایان مهلت مقرر در صورتی که هر یک از هیات مدیره های شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، سبد سهام را در بورس تهران ثبت نکنند، تخلف از آیین نامه صورت گرفته است.

وی در خصوص نحوه واریز وجه کسانی که نسبت به فروش 30 درصد سهام عدالت اقدام کرده اند، توضیح داد: افراد به ترتیب زمانی فروش سهام و با فرجه دو بعلاوه یک روز، پول را دریافت می کنند. تاکنون شرکت سپرده گذاری مرکزی نزدیک به 2.7 هزار میلیارد تومان به کارگزاری ها پرداخت کرده و آنها نیز بین فروشندگان سهم 30 درصدی سهام عدالت توزیع کرده اند.

رییس سازمان بورس با اشاره تاریخ های ذکر شده از سوی رییس جمهور برای آزاد سازی 30 درصد دوم و سوم سهام عدالت جهت معامله در بورس نیز گفت: این موضوع در جلسات آتی شورای عالی بورس به منظور تکلیف بازار سرمایه برای آزاد سازی 30 درصد دوم و سوم سهام عدالت در موعد عید غدیر و 22 بهمن ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قالیباف اصل با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال 98 تنها معادل 27 هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده بود و این رقم در مدت مشابه سال جاری به 100 هزار میلیارد تومان افزایش یافته، تاکید کرد: این برای هلدینگ های بزرگ و حتی دولت و نهادهای عمومی غیر دولتی هم فرصت خوبی است که بتوانند از این فرصت تاریخی استفاده کنند و با فروش سهام و جمع آوری منابع مالی، پروژه های نیمه تمام را تکمیل کرده یا طرح هایی را از صفر شروع کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ