کد خبر: ۱۵۵۵۷۶
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۴/۲۲

نقش تأمین سرمایه بانک ملت در بازارگردانی نماد سکه طلای ملت

نقش تأمین سرمایه بانک ملت در بازارگردانی نماد سکه طلای ملت

تأمین سرمایه بانک ملت با عملکرد موفق در زمینه بازارگردانی گواهی سپرده سکه بانک ملت و بانک رفاه از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه، فعالیت بسیار مناسبی را در این زمینه به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گواهی سپرده سکه طلا از جمله ابزارهای توسعه بازار نقدی طلا در بورس کالا است که اولین بار در اسفند سال 94 راه ‏اندازی شد. تاکنون چهار خزانه سکه طلا مورد پذیرش بورس کالا قرار گرفته است.

در این راستا، تأمین سرمایه بانک ملت فعالیت بازارگردانی در نماد معاملاتی گواهی سپرده سکه طلای رفاه را در نماد "سکه0012پ01" از هشتم خرداد سال 98 آغاز کرد که بیش از 151 هزار گواهی سپرده سکه طلا معادل 15 هزار و 100 سکه طلای تمام بهار به ارزش تقریبی 80.6 میلیارد تومان معامله شده است.

همچنین درجهت رونق هر چه بیشتر بازار گواهی سپرده کالایی و توسعه فعالیت‏ ها و خدمات قابل ارائه در بانک ملت در آبان سال 98 خزانه سکه طلای بانک ملت به عنوان محصولی جدید با همکاری تأمین سرمایه بانک ملت به عنوان بازارگردان نماد بورسی این خزانه تحت نظارت سازمان بورس و بورس کالا راه ‏اندازی شد.

تأمین سرمایه بانک ملت به عنوان یک شرکت تخصصی در حوزه ارائه خدمات مالی تنها بازارگردان نماد گواهی سپرده سکه طلای ملت (سکه0011پ02) است که عملیات بازارگردانی را از نوزدهم آذر سال 98 شروع کرده و در خرداد سال جاری اقدام به معامله بیش از 72 هزار و 880 گواهی سپرده سکه طلا معادل 7288 سکه طلای تمام بهار به ارزش تقریبی 44 میلیارد تومان کرده است.

این در حالی است که متوسط حجم معاملات روزانه انجام شده توسط بازارگردان در دوره آغاز عملیات بازارگردانی در سال 98 حدود 700 گواهی سپرده سکه طلا (معادل 70 سکه طلا در روز) بوده که بیش از 40 درصد از حجم معاملات را تشکیل داده و سبب افزایش نقدشوندگی بازار و جذب سرمایه ‏گذاران شده است. 

این روند در جهت رونق بازار ادامه دارد به طوری که در سه ماهه نخست سال جاری با افزایش چشمگیر فعالان این نماد همچنان بازارگردان مشارکت حدوداً 20 درصدی را در نماد گواهی سپرده سکه طلای ملت حفظ کرده است.

نتیجه معرفی این محصول جدید توسط بانک ملت همراه با عملیات بازارگردانی سبب رونق روزافزون و افزایش حجم معاملات نماد سکه طلای ملت در بورس کالا شده به طوری که علاوه بر ایجاد نقدشوندگی مناسب از نظر حجم معاملات، شاهد ارتقاء نماد سکه طلای ملت به جایگاه سوم در بین سایر نمادهای گواهی سپرده سکه طلا هستیم.  

طبق نحوه محاسبه در سپرده سکه طلا در سه ماهه نخست سال 99 هر 10 گواهی سپرده سکه طلا معادل یک سکه طلای تمام بهار بوده است.

از جمله مزایای بازارگردانی گواهی سپرده سکه طلا، سهولت در انجام معاملات، معامله در قیمت منصفانه، کمک به افزایش نقدشوندگی بازار و در نتیجه انجام معامله با شفافیت و اطمینان بالا خواهد بود. با توجه به فرصت پیش‏روی مناسب جهت سرمایه‏ گذاری در گواهی سپرده سکه طلا این شرکت آمادگی را جهت ارائه کلیه خدمات مربوط به این حوزه از قبیل مشاوره سرمایه‏ گذاری و مدیریت دارایی به کلیه علاقه ‏مندان اعلام می‏ دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ