کد خبر: ۱۵۵۶۲۵
۱۳:۵ - ۱۳۹۹/۴/۲۳

اوراق ۱۰۰۰ میلیاردی بزرگترین شرکت بازار در یک روز تمام شد / سود ۲۰ درصدی
در بورس تهران :

اوراق ۱۰۰۰ میلیاردی بزرگترین شرکت بازار در یک روز تمام شد / سود ۲۰ درصدی

پذیره نویسی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اوراق اختیار فروش تبعی با سود ۲۰ درصدی برای اولین بار در بورس تهران طی یک روز به پایان رسید و بزرگترین شرکت بازار سهام ایران قادر به این تامین مالی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نگار نظری مدیر ابزارهای نوین مالی شرکت بورس تهران درباره نتیجه پذیره نویسی هزار میلیارد تومانی اوراق اختیار فروش تبعی اعلام کرد: این اوراق توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس (بزرگترین شرکت بازار سهام ایران از لحاظ ارزش روز بازار و با بیش از 424 هزار میلیارد تومان) و با تکیه بر سهام پتروشیمی پارس بود که با استقبال سرمایه‌گذاران ، همه اوراق قابل عرضه در عرض یک روز به فروش رسید که در نوع خود بی سابقه است .

وی با اشاره به اصلاح مقررات مربوط به نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق اختیار فروش تبعی ، توضیح داد: سازمان بورس با اصلاح نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌ها موافقت کرده و طبق ابلاغیه 8 تیر سال جاری ، صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند حداکثر به میزان 15 درصد از حجم هر یک از اوراق اختیار فروش تبعی منتشره را خریداری کنند.

نظری افزود: همچنین سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در سهامی که مبنای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی با هدف تامین مالی هستند از نصاب سرمایه‌ گذاری صندوق ها در سهام خارج و در ردیف نصاب سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی قرار گرفته است. از این رو انتشار اوراق اختیار فروش تبعی می‌تواند به عنوان مسیری کوتاه و کم هزینه جهت تامین مالی پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای، مدنظر شرکت‌های مختلف قرار گیرد.

براساس این گزارش، این اوراق یکساله و با نرخ بازده 20 درصدی بوده که با نماد "هپارس 404" و با قیمت اعمال 2200 تومان ، توسط تامین سرمایه بانک ملت منتشر شد.

هر فرد حقیقی قادر به خرید حداکثر 10 هزار ورقه و اشخاص حقوقی نیز بدون محدودیت خرید بودند. حداقل حجم عرضه روزانه 20 میلیون ورقه تعیین شده و کل حجم عرضه 55 میلیون ورقه است. ضمن اینکه اوراق مزبور توسط کارگزاری بانک ملت عرضه خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ