کد خبر: ۱۵۵۶۳۸
۰:۰ - ۱۳۹۹/۴/۲۴

جزییاتی از تفاهم نامه ملی و بی سابقه تایدواتر با راه آهن/ تامین منافع 42 هزار سهامدار
مدیرعامل شرکت خبر داد:

جزییاتی از تفاهم نامه ملی و بی سابقه تایدواتر با راه آهن/ تامین منافع 42 هزار سهامدار

مدیرعامل تایدواتر با اعلام جزییاتی از تفاهم نامه ملی 2 هزار میلیارد تومانی با راه آهن گفت: این رویداد برای اولین بار در حوزه راه رخ داده و منافع 42 هزار سهامدار لحاظ شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین زارعی درباره تفاهم نامه همکاری با شرکت راه آهن در توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین که عصر دیروز با حضور وزیر راه امضاء شد به بورس پرس توضیح داد: این رویداد بی دلیل اهمیت غلات در اقتصاد ایران و حجم سرمایه گذاری 1.6 تا 2.5 هزار میلیارد تومانی ، بی سابقه بوده و بزرگترین همکاری راه آهن و مجموعه وزارت راه با شرکت های بورسی آن هم در سطح ملی بشمار می رود .

وی ادامه داد: علاوه بر این اجرای طرح عظیم ، رویدادی ویژه برای "حتاید" و 42 هزار سهامدار ان بوده و با افزایش سوآوری و ارزش شرکت از سال 1400 به بعد همراه خواهد شد . در این میان اطلاعات کلی و اولیه مربوط به این تفاهم نامه در کدال منتشر شده و نحوه تامین مالی و سودآوری این پروژه بعد از تصویب طرح تجاری و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری ، محاسبه و اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول در مورد محورهای تفاهم نامه همکاری با شرکت راه آهن هم توضیح داد: در این همکاری قرار است سه سیلو 350 ، 185 و 150 هزار تنی در مرکز لجستیک آپرین و بنادر امام و شهید رجایی احداث می شود. علاوه بر این 600 واگن ویژه حمل غلات به ارزش بیش از 600 میلیارد تومان ، خریداری و به بهره برداری می رسد و طی آن شبکه ریلی دو بندر امام و شهید رجایی کامل می شود.

زارعی ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که تاکنون 500 میلیارد تومان برای تکمیل طرح ترمینال مکانیزه و سیلوی غلات بندر امام ، سرمایه گذاری شده و 25 درصد هم پیشرفته داشته است . تامین منابع مالی هم از سه روش دریافت تسهیلات ارزان قیمت از بانک های عامل مختلف از جمله بانک صادرات ، افزایش سرمایه و تخصیص بخشی از سود سالانه حدود 340 میلیارد تومانی است.

وی مزایای این تفاهم نامه را شامل ملی و ضروری بودن طرح از لحاظ امنیت بهداشتی و غلات ، تکمیل زنجیره حمل و نقل ریلی و ارایه خدمات DOOR TO DOOR ( از درب تولیدکننده تا درب مصرف کننده ) به مشتریان و ذینفعان، احداث مجموعه های سیلوهای جدید به ظرفیت 685 هزار تن  ، رعایت اصول بهداشتی و استانداردهای نوین در نگهداری و حمل غلات ( از شیوه سنتی به روش صنعتی )  ، توسعه سهم راه آهن در حمل و نقل ریلی و کاهش مصرف سوخت های فسیلی و حفاظت از محیط زیست ، توسعه حمل و نقل  چند وجهدی و مشارکت فعال در توسعه منطقه لجستیکی آپرین به عنوان خشک منطقه اعلام کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ