کد خبر: ۱۵۵۶۶۹
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۴/۲۴

نهایی شدن پذیرش دو شرکت فناوری و تاییدیه عرضه اولیه ۱۵ شرکت دانش بنیان
معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور خبر داد:

نهایی شدن پذیرش دو شرکت فناوری و تاییدیه عرضه اولیه ۱۵ شرکت دانش بنیان

معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور از نهایی شدن مراحل پذیرش دو شرکت دانش‌بنیان فناوری خبر داد و گفت: ۱۵ شرکت دانش‌بنیان نیز تاییدیه نهایی گرفته‌اند که وارد بورس شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، سورنا ستاری در مراسم رونمایی از سامانه احراز هویت غیرحضوری مشتریان سجام گفت: اقتصاد که قبلا مبتنی بر منابع زیرزمینی، نفت، فولاد، سیمان و دارایی فیزیکی بود در سال‌های اخیر به اقتصاد دانش‌بنیان بر پایه دارایی‌های مبتنی بر دانش و فناوری در حال تغییر است.

وی افزود: وقتی فیس‌بوک شرکت واتس‌اپ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۴۷میلیون دلار خرید یا شرکت آمازون به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فناوری دنیا شناخته می‌شود یا شرکت اوبر توانست شرکت کریم امارات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با قیمت ۳میلیارد دلار بخرد باید بدانیم شرکت‌های دانش‌بنیان چگونه ارزشیابی می‌شوند و این یکی از چالش‌های بزرگ است، زیرا دارایی نامشهود به راحتی قابل ارزیابی نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: ۳۳ شرکت دانش‌بنیان به ارزش ۱۸۰هزار میلیارد تومان در بورس حضور و ۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان نیز به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار فعالیت دارند که بزرگ‌ترین این شرکت‌های بورسی انفورماتیک و آسان‌پرداخت هستند. مراحل پذیرش دو شرکت دانش‌بنیان فناوری نهایی شده و به زودی روی تابلوی بورس می‌آیند. با این حساب تعداد شرکت‌های بورسی ۳۵ عدد می‌شود و ۱۵ شرکت دانش‌بنیان تاییدیه نهایی گرفته‌اند که وارد بورس شوند.

ستاری بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهترین بازار برای جذب سرمایه توسط شرکت‌ها دانست و گفت: شرکت‌ها به جای وام گرفتن از بانک و وثیقه گذاشتن دارایی‌ها می‌توانند صورت‌های مالی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شفاف کرده و به راحتی وارد بورس شوند و به تامین مالی بپردازند. برای آنها معافیت مالیاتی هم در نظر می‌گیریم. یک جوان در پارک علم و فناوری در یک اتاق ۳ در ۴ درآمد میلیاردی دارد. در پارک علم و فناوری قزوین یک جوان ۱۹ ساله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیدم که ماهی ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشت. بنابراین صنایع دانش‌بنیان مانند گذشته دارای کارخانه و دودکش نیستند.

وی با اشاره به توسعه صندوق‌های جسورانه ونچر کپیتال عنوان کرد: تاکنون ۹ صندوق جسورانه وارد بورس و فرابورس شده و ۱۰ صندوق جدید هم در شرف ورود به بورس هستند. ۳ صندوق جسورانه جدید وارد بورس می‌شوند که توسعه آنها در بستر بورس و فرابورس انجام می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ