کد خبر: ۱۵۵۶۹۹
۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۴/۲۵

عرضه اولیه سهام سه هلدینگ نیروگاهی و متشکل از ۲۳ نیروگاه و شرکت برق
معاون سازمان خصوصی سازی خبر داد :

عرضه اولیه سهام سه هلدینگ نیروگاهی و متشکل از ۲۳ نیروگاه و شرکت برق

معاون سازمان خصوصی سازی از تشکیل سه هلدینگ نیروگاهی منطقه شرق، مرکزی و غرب و شامل ۲۳ نیروگاه، شرکت تولید برق یا مدیریت تولید برق برای عرضه اولیه سهام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابولقاسم شمسی جامخانه از برگزاری جلسات با مجموعه وزارت نیرو خبر داد و به ایسنا گفت: طبق مصوبه هیات واگذاری و موافقت وزیران اقتصاد و نیرو، قرار شد سه هلدینگ نیروگاهی برای ورود به بورس شامل هلدینگ نیروگاهی منطقه شرق، مرکزی و غرب و متشکل از ۲۳ نیروگاه، شرکت تولید برق یا مدیریت تولید برق ایجاد شود.

وی ادامه داد: در منطقه شرق شرکت تولید نیروی برق یزد ، هلدینگ نیروگاهی می شود و شرکت های برق خراسان، سیستان و بلوچستان و نیروگاه زرند به آن اضافه و این هلدینگ در بازار سرمایه پذیرش می شود. در هلدینگ منطقه مرکزی هم شرکت تحصیل کننده تولید نیروی برق شازند است و شرکت های تولید نیروی برق فارس،  اصفهان، بندرعباس و لوشان به آن اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: در هلدینگ نیروگاهی منطقه غرب نیز تولید نیروی برق بیستون محور بوده و سه شرکت برق سهند، رامین و آذربایجان به آن اضافه می شود.

به گفته شمسی جامخانه ، پیش بینی می شود هلدینگ نیروگاهی منطقه شرق ، زودتر از دو هلدینگ دیگر پذیرش و عرضه اولیه شود . دو هلدینگ دیگر هم تا دی ماه عرضه خواهند شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ