کد خبر: ۱۵۵۷۲۵
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۴/۲۵

۱۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند/ کوچکترین غفلت موجب بازگشت کرونا
معاون کل وزیر بهداشت:

۱۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند/ کوچکترین غفلت موجب بازگشت کرونا

معاون کل وزیر بهداشت با اعلام اینکه ۱۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند درباره آخرین وضعیت مبتلایان در شهرستان ها توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایرج حریرچی با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: ۱۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند. ویروس کرونا بسیار پیچیده است از این رو کوچکترین غفلت باعث بازگشت کرونا می‌شود.

وی افزود: ۴۶ درصد مبتلایان در یک استان را زنان تشکیل داده اند. به دلیل حضور آنها در مراسم‌ عروسی، عزا و دورهمی و دیگر اینکه همسران آنها از محل کار ویروس را به خانه منتقل کرده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: انتظار اینکه واکسن در ماه‌های آینده بتواند کرونا را ریشه‌کن کند کاملا غیر واقعی است.طی روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد در اوج بیماری قرار داشتیم و اکنون بطور متوسط موارد ابتلا به اندازه فروردین ماه شده است ‌.

حریرچی گفت: کسانی که علامت دار می شوند در عرض سه ماه سطح آنتی بادی خون آنها که ضد ویروس است به سرعت کاهش پیدا می‌کند. البته ممکن است ایمنی سلولی ایجاد شود که نمی توان آن را اندازه گیری کرد لذا هیچ تضمینی وجود ندارد افراد مبتلا ایمن و پاک از بیماری تلقی شوند.

بنابراین گزارش، هم اکنون ۱۸۷ شهرستان قرمز، ۹۲ شهرستان نارنجی، ۵۹ شهرستان سفید و یک مورد سبز بوده که نگران کننده است. در استان همدان ۴۱ درصد به دلیل حضور در دورهمی ها، عروسی ها و مجالس ترحیم ،۵۱ درصد در درون خانواده ها و ۸ درصد به دلیل مواجهات شغلی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ