کد خبر: ۱۵۵۷۴۲
۰:۱ - ۱۳۹۹/۴/۲۶

دلیل معامله برخی نمادها بعد از اتمام ساعت بازار/ سه برابر شدن حجم تراکنش‌ ها
مدیرعامل مدیریت فناوری اطلاعات بورس مطرح کرد:

دلیل معامله برخی نمادها بعد از اتمام ساعت بازار/ سه برابر شدن حجم تراکنش‌ ها

مدیرعامل مدیریت فناوری اطلاعات بورس از سه برابر شدن تعداد تراکنش‌های سامانه معاملات از ابتدای فروردین تاکنون و دلیل موکول کردن معاملات برخی نمادها به بعد از بسته شدن ساعت بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح‌الله دهقان درخصوص اینکه چرا با وجود بسته شدن سامانه معاملات بازار در بورس تهران شاخص بورس تغییر می‌کند به فارس گفت: با توجه به اینکه سامانه معاملات به دلیل استقبال گسترده مردم و افزایش تراکنش‌ها، کشش بیش از حد ندارد بنابراین ناظر بازار تصمیم گرفته برای کاهش بار ترافیکی سامانه معاملات بورس یکسری از نمادها که پرتراکنش هستند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ساعت بعد از بازار منتقل کند.

وی درباره انتقال نمادهای خودروسازی به بعد از ساعت معاملات برای جلوگیری از ریزش شاخص کل افزود: این گونه نیست بلکه انتقال برخی نمادهای  پرتراکنش و پرطرفدار به بعد از ساعت انجام معاملات بازار یک موضوع کاملا فنی و برای کاهش فشار به بقیه نمادهای بورس است. همانطور که در عرضه اولیه ساعت معامله برای مدیریت کردن فشار به سامانه از 7:30 تا 10:30 انجام می‌شود که این کار درستی است.

این مقام مسئول درخصوص زمان بسته شدن سامانه معاملات بازار در بورس گفت: بستگی به پیام ناظر دارد. بعضی از روزها معامله در برخی نمادها مانند "سیتا" یا "خودرو و خساپا" تا ساعت 3 بعدازظهر و بعضی روزها نماد معاملاتی صندوق واسطه گری مالی یکم تا ساعت 2 یا 2:30 بعدازظهر انجام می‌شود.

دهقان درباره اینکه آیا امکان دو عرضه اولیه سهام در هفته وجود دارد، عنوان کرد:‌ در حال حاضر هفته‌ای یک عرضه اولیه در بورس تهران و یک عرضه اولیه در فرابورس انجام می‌شود. تلاش می‌کنیم اگر امکانات سامانه معاملات اجازه دهد، هفته‌ای 2 عرضه اولیه در بورس و 2 عرضه اولیه در فرابورس انجام شود. ممکن است سامانه اجازه این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندهد اما به هر حال تلاش می‌کنیم.

وی درخصوص افزایش تراکنش‌ها طی سال جاری در بورس توضیح داد: تعداد تراکنش‌ها در تیر ماه نسبت به اول فروردین بیش از سه برابر شده و این مسأله فشار زیادی به سامانه معاملات وارد می‌کند. در عین حال تمام تلاش بر این است که سامانه معاملات بورس جوابگوی تقاضا و استقبال مردم باشد. اما به هر حال در برخی موارد دچار کندی می‌شود.

دهقان درباره اینکه چرا حداقل معامله برای خرید سهام 500 هزار تومان در نظر گرفته شده، اضافه کرد: این هم به دلیل کاستن فشار بر سامانه معاملات است اما در طرف فروش سهام هیچ محدودیتی ندارد و کمتر از 500 هزار تومان هم می‌توان سفارش فروش داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ