کد خبر: ۱۵۵۸۵۳
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۴/۲۹

ادعای مدیرعامل

ادعای مدیرعامل "فملی " به رشد دو هزار میلیارد تومانی سود با اجرای چند طرح

مدیرعامل ملی مس مدعی شد با اجرای چند طرح توسعه کلیدی ، درآمد و سود این شرکت بورسی ۴ و ۲ هزار میلیارد تومان بیشتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اردشیر سعدمحمدی با اعلام کلیدی بودن پروژه دره آلو و دره زار برای شرکت ملی مس گفت: با اجرای این پروژه‌ها حداقل ۴ هزار میلیارد تومان به درآمد و ۲ هزار میلیارد تومان به سود خالص شرکت افزوده خواهد شد.

وی افزود: قیمت جهانی مس در سه‌ماه نخست سال گذشته ۶۲۱۰ دلار بود که در مدت مشابه سال‌جاری با کاهش حدود هزار دلاری به ۵۲۰۷ دلار رسیداما "فملی" با فروش ۶۴۸۰ میلیارد تومانی، ۲۵ درصد نسبت به سال قبل جلوتر است . در  این میان طرح‌های توسعه هم باعث کاهش قیمت تمام‌ شده می شود .

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش حجم عملیات معدنی در سرچشمه از ۳۰ به ۶۰ میلیون تن ، طرح مکانیزاسیون این معدن باید شکل گیرد و در این رابطه خرید هفت دستگاه شاول و ۴۰ دستگاه تراک ۱۳۶ تن در حال نهایی شدن است. علاوه براین معادن سرکوه، کرور، نوچون و یک معدن دیگر مس در استان کرمان اکتشاف خواهد شد.

سعدمحمدی با اشاره به اینکه نگهداری اسید به دلیل ماهیت محصول سخت است، افزود: برای حل این موضوع در بندرعباس ۱۱۲ هزار تن مخزن ایجاد شد اما در این مخازن نیز امکان بیش از یک ماه نگهداری اسید وجود ندارد. بنابراین برای حل این موضوع ورود به صنایع پایین‌دستی مرتبط با اسیدسولفوریک در دستور کار قرار گرفت .

به گفته وی ، ظرفیت تولید اسید ۹۰۰ هزار تن در مس سرچشمه (ظرفیت کارخانه جدید و قدیم) و ۶۰۰ هزار تن در خاتون‌آباد بوده و ظرفیت مصرف اسید سولفوریک کشور حدود ۴۰۰ هزار تن است. بنابراین با توجه به نیاز شدید و همچنین خروج ارز باید به سمت احداث کارخانه کود فسفاته با مشارکت بخش‌خصوصی رفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ