کد خبر: ۱۵۵۸۸۰
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۴/۳۰

گزارش بازار لوازم خانگی از زبان رئیس اتحادیه فروشندگان

گزارش بازار لوازم خانگی از زبان رئیس اتحادیه فروشندگان

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به سهم ۶۰ درصدی کالاهای تقلبی و قاچاق است ، گزارشی از آخرین وضعیت این بازار را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکبر پازوکی در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی با توجه به افزایش قیمت دلار به تسنیم گفت: نمی توان انتظار داشت بنگاهی که کالاها را در گذشته خریداری کرده با افزایش نرخ دلار، کالا را گران‌تر نفروشد. در این شرایط مغازه‌داران به‌روز کالا را خریداری می‌کنند و قیمت‌ها آنقدر گران است که نمی‌توانند کالا را انبار کنند.

وی افزود: یخچال سایدبای سایدی ۳ میلیون تومان که به ۲۵ میلیون تومان رسیده در مغازه ۱۰ متری یا ١٥ متری چند کالا می توان نگه داشت؟ این قیمت‌های بالا باعث شده ، فروشندگان قدرت خرید تعداد بالا نداشته باشد. بنابراین احتکاری نیز وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: خوشبختانه حدود یک ماه و نیم است که شکایتی از نظر قیمت لوازم خانگی به اتحادیه نرسیده و ۶۰ درصد شکایات مربوط به تقلبی بودن و قاچاق کالاها است.

 پازوکی گفت: مغازه‌داران به دنبال فروش هستند و حتی برخی  افرادی را استخدام کرده‌اند تا جلوی در مغازه بایستند و مشتری جذب کنند . مثل رستوران‌ها. حتی پولی برای پرداخت حقوق به آنها نداشته و به ازای هر مشتری ، پورسانت دریافت می‌کنند.

وی افزود: در خصوص تکلیف مالیات سال ۹۸ تاکنون به هیچ صنفی چیزی اعلام نشده و معمولا یک ماه قبل از آخرین مهلت ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی، وضعیت بخشودگی‌ها و نحوه دریافت مشخص می‌شد که به‌ دلیل شرایط کرونا آخرین مهلت ۳۱ مرداد است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ