کد خبر: ۱۵۵۹۳۵
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۴/۳۱

افزایش سرمایه ۳۰ درصدی

افزایش سرمایه ۳۰ درصدی "وپاسار" و ۵ تکلیف بانک مرکزی برای مجمع

بانک پاسارگاد ضمن دریافت مجوز افزایش سرمایه ۳۰ درصدی از محل سایر اندوخته ها، آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد و موافقت بانک مرکزی را برای برگزاری مجمع سالانه با اعمال ۵ تکلیف گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک پارسارگاد مجوز افزایش سرمایه 30 درصدی را زا سازمانه بورس گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد.

براین اساس، "وپاسار" سرمایه فعلی را از 5.04 به 6.55 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این بانک بورسی از محل سایر اندوخته ها اعمال می شود تا قادر به افزایش سقف اعطای تسهیلات و بهبود نسبت کفایت سرمایه شود.

همچنین بانک مرکزی با برگزاری مجمع سالانه این بانک به منظور تصویب صورت های مالی منتهی به اسفند 98 منوط به اعمال 5 شرط موافقت کرد.

۱. اعمال ثبت حسابداری به مبلغ ۹۴۷.۸ میلیارد تومان بابت کسری ذخیره مطالبات مشکوک الوصول

۲. توجه سهامداران به بند ۴ گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص کسری ذخایر مالیاتی به مبلغ ۸۵۵.۴ میلیارد تومان

۳. عدم توزیع هرگونه سود نقدی به استثنای حداقل مقرر در ماده ۹۰ قانون تجارت

۴. حق رای مالکان واحدی که از سقف مقرر سهامداری در دستورالعمل تملک سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری تختی دارند، استثناً برای برگزاری مجمع سال ۹۸ و حداکثر سقف مجاز(۳۳ درصد) محفوظ بوده و مازاد آن به وزارت اقتصاد تفویض می شود.

۵. مبلغ ۱.۳ هزار میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از تسعیر ارز بوده که قابلیت توزیع نداشته و باید در حساب جداگانه‌ای ذیل سرفصل سایر اندوخته ها نگهداری و پس از موافقت این بانک به حساب افزایش سرمایه منظور شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ