کد خبر: ۱۵۵۹۶۵
۱۶:۴ - ۱۳۹۹/۴/۳۱

انتقاد شدید عضو هیئت مدیره انجمن فولاد از معاون وزیر / بهترین راه حل ثبات

انتقاد شدید عضو هیئت مدیره انجمن فولاد از معاون وزیر / بهترین راه حل ثبات

عضو هیئت‌ مدیره انجمن فولاد با انتقاد شدید از عملکرد معاون وزیر صنعت ، بهترین راه حل ثبات بازار فولاد و مقابله با رانت را حذف قیمت‌گذاری دستوری دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، رضا شهرستانی با انتقاد شدید از عملکرد داریوش اسماعیلی گفت: وی به هیچ عنوان مناسب این جایگاه نیست و به صرف اینکه طی دو دوره عضو کمیسیون صنایع مجلس بوده نمی‌تواند صنایع معدنی را مدیریت کند. زیرا سابقه فعالیت تجاری و صادرات و واردات را ندارد.

وی افزود: پایین نگه داشتن قیمت‌ فولاد در بورس 5 تا 10 درصد کمتر از نرخ‌های صادراتی انجام می‌شود و از سوی دیگر قیمت پایه نیز 83 درصد نرخ صادراتی در بورس کالا تعیین شده اما این شیوه بازار فولاد را بسیار ملتهب کرده و گرفتاری‌های زیادی برای تولیدکنندگان به بار آورده است.

عضو هیات‌‌ مدیره انجمن فولاد ادامه داد: با رویکرد قیمتگذاری دستوری وزارت صنعت شاهد اختلاف بسیار زیاد قیمت در بورس و بازار آزاد هستیم. زیرا قیمت جهانی فلزات تابعی از شرایط اقتصاد جهانی بوده و این روزها با افزایش روبرو شده در نتیجه رانت های عظیمی ایجاد کرده و سامانه بهین‌یاب تبدیل به محلی برای توزیع رانت و ایجاد فساد شده است.

شهرستانی گفت: وزارت صنعت مشغول توزیع رانت 40 هزار میلیارد تومانی از طریق سامانه بهین‌یاب است .مسبب تمامی اتقاقاتی که برای بازار فولاد افتاده شخص معاون بوده و باید جوابگو باشد. عده‌ای کامیون‌دار و تاجر کارخانه تولید مفتول زده‌ و دفتر دیگری در عراق با نامی دیگر ثبت کرده و محصولات را به قیمت پایین‌تر برای اینکه ارز کمتری به کشور بازگردانند، می‌فروشند، اما آن را در بازار عراق به قیمت واقعی به فروش می‌گذارند.

وی افزود: تنها راه‌حل آرامش و ثبات بازار فولاد این است که قیمت‌گذاری دستوری حذف شود و هرکس آزادانه به صورت رقابتی و بر اساس عرضه و تقاضا از بورس خرید کند نه این که بازار با دونرخی شدن و توزیع رانت به دست دلالان افتاده و به این وضعیت اسفناک اداره شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ