کد خبر: ۱۵۵۹۹۷
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۵/۱

برنامه های شرکت بازارپایه ای برای ارتقا جایگاه ، عرضه اولیه سه زیرمجموعه و ...
در سال جاری در دستور کار قرار دارد:

برنامه های شرکت بازارپایه ای برای ارتقا جایگاه ، عرضه اولیه سه زیرمجموعه و ...

مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو از پیگیری برای ارتقای سهام از بازار پایه به یکی از بازارهای بالاتر، برنامه ورود سه زیرمجموعه به بورس و تبدیل شرکت به هلدینگ چند رشته ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد شادکام مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو در حاشیه برگزاری مجمع سالانه درخصوص اقدامات صورت گرفته در سال 98 گفت: این شرکت به منظور اجرای طرح های توسعه ای به عنوان یک بنگاه اقتصادی نسبت به تبدیل دارایی های غیرمولد به مولد اقدام  کرد تا در مسیر توسعه فعالیت ها و استفاده بیشتر از توان داخل گام بردارد.

وی افزود: افزایش سهم شرکت از بازار خودرو و ارتقا ظرفیت در تولید قطعات، ارائه خدمات و افزایش درصد داخلی سازی محصولات از جمله برنامه های در درست اجرا شرکت های سرمایه پذیر  به منظور تحقق شعار سال است. پیگیری برای ارتقای جایگاه سهام از بازار پایه به یکی از بازارهای بالاتر به عنوان یکی از اقدامات قابل توجه در حال پیگیری است و امید می رود با همراهی متولیان سازمان بورس در آینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن آن باشیم تا از ظرفیت های هرچه بیشتر بازار ثانویه برای توسعه بازار اولیه (تولید داخل) بهره بگیریم.

این مقام مسئول با توجه به ظرفیت بالای بازار سرمایه از برنامه ریزی برای تأسیس شرکت خدمات بازار سرمایه جهت گسترش فعالیت ها خبر و ادامه داد:
حضور شرکت ها در بورس علاوه بر ایجاد شفافیت می تواند ظرفیت های قابل توجهی را برای تامین مالی بنگاه های تولیدی مهیا کند. درصدد هستیم تا با توسعه فعالیت ها در حوزه بازار سرمایه علاوه بر شفافیت، افزایش کارایی و بهبود عملکرد شرکت ها رقم بخورد.

شادکام با اشاره به برنامه ریزی برای بورسی شدن شرکت های کرمان موتور، آرمان موتور و خدمات و تجارت بم تصریح کرد: حضوردر بازار سرمایه علاوه بر تجهیز، جذب و هدایت منابع مالی و هدایت به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا می تواند نقش پررنگی در تأمین مالی بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی ایفا کند و رونق بازار سرمایه و تولید را بوجود آورد.

وی درخصوص تبدیل شرکت به یک هلدینگ چند رشته ای و اهداف پیش روی این اقدام توضیح داد:به منظور تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری جهت مدیریت ریسک دارایی ها و سرمایه گذاری ها و جذب منابع مالی از بازارهای سرمایه، برنامه اصلی شرکت تبدیل شدن به شرکت چند رشته ای صنعتی  است.

مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو  به ورود شرکت در حوزه های تولید برق و انرژی ،پتروشیمی و کشاورزی اشاره و عنوان کرد: خرید بخشی از سهام شرکت آرین ماهتاب گستر به منظور سرمایه گذاری در صنعت انرژی و گسترش سرمایه گذاری در صنعت برق ،برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی با نگاه صادرات محور و ایجاد ارزش افزوده، ورود به بخش کشاورزی و تولید محصولات فرآوری شده اقداماتی است که در مسیر ارزش آفرینی و تولید ثروت انجام شده است.

به گفته شادکام، شرکت تولیدی آرین ماهتاب گستر، شرکت هایی همچون گسترش برق امیرکبیر، تولید برق ماهتاب کهنوج، تولید برق ماهتاب کاسپین و نیروگاه رودشور  ...را تحت مدیریت دارد و در حال حاضر ظرفیت اسمی نیروگاه های تحت مالکیت شرکت در مجموع 5205 مگاوات است.

وی از بررسی گزینه های سرمایه گذاری در حوزه کسب و کارهای نوین خبر داد و تاکید کرد: با توجه به توان شرکت های داخلی  دانش بنیان و استارت آپی در تلاش هستیم تا از طریق  سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری جسورانه علاوه بر سرعت بخشیدن به توسعه آنها از ظرفیت های موجود در این حوزه بهره بگیریم.

شادکام مشارکت برای تأسیس کارگزاری بیمه به منظور کسب سود بیشتر از زنجیره خدمات خودرو وسایر حوزه های بیمه ای و بهینه سازی پرتفوی سرمایه گذاری در بازار سهام را از دیگر دستاوردهای شرکت در سال 98 عنوان کرد.

در این مجمع پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 98 و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت هیا مالی تصویب و بنا به پیشنهاد هیات مدیره 35 ریال سود نقدی برای هر سهم توزیع شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ