کد خبر: ۱۵۶۰۰
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۷/۵

عرضه اولیه ۱۰ درصدی دو شرکت کوچک در روزهای آینده
بورس پرس خبر می دهد:

عرضه اولیه ۱۰ درصدی دو شرکت کوچک در روزهای آینده

دو شرکت کوچک فرابورسی شیر پاستوریزه پگاه فارس و صنایع نسوز توکا برای عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام طی دو هفته جاری آماده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات مربوط به برنامه عرضه اولیه سهام شرکت ها در بازار سهام نشان می دهد مسئولان فرابورس و سهامداران عمده دو شرکت کوچک فرابورسی شیر پاستوریزه پگاه فارس و صنایع نسوز توکا برای عرضه اولیه 10 درصد سهام طی دو هفته جاری آماده شده اند.

براساس این گزارش، "غفارس" درحالی اسفند سال گذشته آماده عرضه اولیه سهام در بازار دوم معاملات فرابورس بود و حتی جلسه معارفه ایی را برگزار کرده بود که بعد از لغو آن عرضه به دلایل مختلف ، بار دیگر در نوبت واگذاری قرار گرفته و مالک 99 درصدی آن یعنی شرکت صنایع شیرایران در تدارک واگذاری 10 درصد معادل 20 میلیون سهم در اواخر هفته جاری یا هفته بعد شده است .

این شرکت 20 میلیارد تومانی امروز اطلاعات سه ماه اول سال مالی اسفند 94 را با پوشش 100 ریالی از سود پیش بینی شده 426 ریالی هر سهم ارایه کرد 

همچنین در پی درج شرکت صنایع نسوز توکا از 30 فروردین سال جاری با نماد " کتوکا"، پیگیری های بورس پرس نشان می دهد این شرکت مستقر در اصفهان سه شنبه جاری برنامه خبری تشکیل خواهد داد و در صورت موافقت مسئولان فرابورس ، چهارشنبه این هفته یا اوایل هفته بعد شاهد عرضه 10 درصد سهام خواهد بود.

"کتوکا" که از سال 70 تاسیس شده و دارای سال مالی 29 اسفند است، سود هر سهم سال مالی 94 را 947 ریال پیش بینی کرده و در سه ماه اول سال قادر به تحقق 219 ریال از این پیش بینی شده است.

سرمایه اسمی این شرکت وابسته به سرمایه گذاری توکا فولاد، 7.2 میلیارد تومان بوده و در آخرین ترکیب سهامداری آن شرکت های توکا تولید اسپادان با 53 درصد و نسوز قشم و توکا فولاد با 24 و 16 درصد از سهامداران عمده بشمار می روند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ