کد خبر: ۱۵۶۱۳۴
۰:۰ - ۱۳۹۹/۵/۶

طراحی ۵ ابزار مالی در بخش مسکن و حمایت از عرضه املاک در بورس کالا
وزیر راه اعلام کرد :

طراحی ۵ ابزار مالی در بخش مسکن و حمایت از عرضه املاک در بورس کالا

وزیر راه از بررسی ابزارهای مالی در بورس کالا برای تامین مالی در بازار مسکن خبر داد و گفت: طراحی ۵ ابزار مالی در بخش مسکن در دست بررسی هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی با اشاره به راهکارهای حل مشکل مسکن به فارس گفت: انتشار اوراق سلف موازی استاندارد، امکان فروش متری مسکن، انتشار اوراق خرید دین مسکن، بازار مصالح ساختمانی، صندوق‌های املاک و مستغلات، بازار تهاتری ملک و مصالح به همراه توسعه صندوق‌های زمین و ساختمان مهمترین ابزارها هستند که از میان آن‌ها تاکنون صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان، عملیاتی شده و سایر ابزارها نیز در حال بررسی هستند .

وی افزود: اوراق سلف موازی استاندارد مسکن دارای مزایا و کارکردهای متعددی از جمله امکان تأمین مالی برای فعالان ساخت‌وساز و اطمینان از فروش، امکان خرید مسکن پیش از ساخت در یک بازار رسمی برای خانوارها، دسترسی به انجام معاملات از سراسر کشور، امکان سرمایه‌گذاری به‌صورت متری در مسکن و تضمین اجرای تعهدات سازندگان است.

این مقام مسئول ادامه داد: خرید مسکن پیش از ساخت در بازار رسمی و امکان خرید متراژهای متفاوت از واحدهای مسکونی، ریسک افزایش قیمت مسکن برای افرادی که توان خرید واحد مسکونی کامل را ندارند، پوشش خواهد داد.

اسلامی گفت: انتشار اوراق مسکن برای سازندگان دارای مزایای متعددی از جمله تأمین مالی طزح ها و اطمینان از فروش واحدهای در دست تولید بوده و جذابیت کافی برای ورود به این بازار وجود دارد.

وی افزود: دستورالعمل‌ها و ضوابط لازم برای اجرایی شدن این ابزار توسط بورس کالا تهیه‌ شده که پس از اعلام نظر و تصویب نهایی توسط هیات‌مدیره سازمان بورس عملیاتی خواهد شد. مزایای این اوراق، تأمین مالی تولیدکنندگان مصالح، عبور از رکود با جذب سرمایه‌های عمومی و کمک به خریداران و افزایش نقدشوندگی مطالبات است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» li | ساعت ۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۵/۶
0
0
پاسخ
فقط مونده بود مسکن بشه الت دست بورس بازی عوام الناس. خدا به خیر بگذرونه. بورس هدفش متفاوت از اون چیزیست که الان در این کشور داره اتفاق میوفته . کاملا برعکس شده داستانش. بورس بازی همه چی رو خراب میکنه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ