کد خبر: ۱۵۶۱۸۲
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۵/۶

دو عامل موثر در عبور شاخص از خط مقاومت و ورود به کانال ۲.۲ میلیونی
شرکت مشاور سرمایه گذاری مطرح کرد:

دو عامل موثر در عبور شاخص از خط مقاومت و ورود به کانال ۲.۲ میلیونی

هر چند امروز شاخص بورس بدون لحاظ معاملات نوبت دوم ، ۱۹.۶هزار واحد را از دست داد اما با ادامه ورود نقدینگی و اقبال نمادهای بزرگ ، ورود به کانال ۲.۲ میلیونی پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات سومین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: در پایان معاملات امروز بدون لحاظ معاملات نوبت دوم، شاخص کل با کاهش 19 هزار و 616 واحدی به کانال یک میلیون و 926 هزارتایی و شاخص هم وزن با کاهش 4344 واحدی به کانال 502 هزار و 703 واحد رسیدند. 

نماد‌های " فارس، فولاد، فملی" بیشترین تاثیر منفی و نماد "خودرو" بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات بورس و فرابورس 21 و 5.5 هزار میلیارد تومان بود. بیشترین ارزش معاملات متعلق به نمادهای "شتران و خودرو " با 1.6 و  1.5 هزار میلیارد تومان بود.

در گروه بانکی "وبملت" جهت برگزاری مجمع سالانه متوقف بود. "وتجارت و وبصادر" با فشار فروش همراه شدند و در محدوده منفی 4.5 درصد به کار پایان دادند. در گروه فلزات، "فولاد ، فملی" فروشندگان قوی داشتند و به صف فروش رسیدند.

در پالایشی‌ها نمادهای "شبندر، شتران ،شبریز" در ابتدا با صف فروش همراه شدند اما رفته رفته تقاضا برای آنها بهبود یافت به شکلی که نماد "شتران" در انتهای معاملات امروز به صف خرید رسید.

در گروه خودرویی نماد "خودرو" به تابلوی معاملات بازگشت و مورد استقبال خریداران قرار گرفت. این نماد با 18.5 درصد رشد قیمت به کار پایان داد.

طی چند روز اخیر، شاخص کل در محدوده مقاومت روانی 2 میلیون واحد قرار دارد. با ادامه ورود نقدینگی و توجه به نمادهای بزرگ بازار انتظار می رود پس از پشت سرگذاشتن این مقاومت در ابتدا به سمت 2.2  میلیون واحد و سپس 2.8 میلیون واحد حرکت کنیم.

وضعیت بازارهای جهانی و رقیب:

در اولین روز هفته میلادی در بازارهای جهانی، کامودیتی‌ها سبز پوش بودند. مس در محدوده 6416 دلار ،روی 2225  دلار و هر انس طلا با عبور از سقف تاریخی به 1936 دلار معامله شدند. هر بشکه نفت برنت در محدوده 43.5 دلار معامله می‌شود و نفت خام WTI نیز به 41 دلار در هر بشکه رسیده است.

بررسی بازارهای رقیب نیز نشان می دهد نرخ هر دلار آمریکا در محدوده 23 هزار و 200 تومان معامله می‌شود. امروز صرافی ملی نرخ فروش دلار را 20 هزار و 500 تومان اعلام کرد. قیمت سکه نیز حدود 10 میلیون و 700 هزار تومان گزارش شده است. 

بررسی چند رویداد:

محمودرضا خواجه نصیری نائب رئیس هیات مدیره شرکت بورس از تاسیس شرکت سهامی عام توسعه پروژه با هدف بهره مندی مردم از ارزش افزوده ایجادشده در پروژه های ملی از طریق مشارکت آنها خبرداد.

شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس اعلام کرد: لایحه دو فوریتی تشویق سهامداران به افزایش سرمایه از محل صرف سهام از زمان تصویب قانون بازار سرمایه، مؤثرترین لایحه دولت درباره توسعه بورس است.

محمد اسلامی وزیر راه از بررسی ابزارهای مالی در بورس کالا برای تامین مالی در بازار مسکن خبر داد و گفت: طراحی ۵ ابزار مالی در بخش مسکن در دست بررسی هستند.

قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با افزایش ۴۳۲۹ ریالی به دلار ۱۸۳۷۷۸ ریالی اعلام شد.

بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی در پایان خرداد ۹۹، حجم نقدینگی را ۲.۶ هزار هزار میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه قبل معادل ۳۴.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که این افزایش در دوره مشابه سال گذشته ۲۵.۱ درصد بوده است.

سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون واکسن موثری برای بیماری کرونا در جهان ساخته نشده از انجام آزمایش روی نمونه های حیوانی در ایران خبر داد.

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانسته در ۳ ایالت کلیدی که در انتخابات ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رای داده بودند از رقیب جلو بیفتد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: کل صادرات ایران به اوراسیا پس از اجرایی شدن موافقت‌نامه تا 30 خرداد سال جاری بیش از 681 میلیون دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 17 درصد رشد داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ