کد خبر: ۱۵۶۲۳۵
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۵/۷

دستور تکراری روحانی به سرعت عرضه اولیه سهام زیرمجموعه های دولتی
برای چندمین بار اعلام شد :

دستور تکراری روحانی به سرعت عرضه اولیه سهام زیرمجموعه های دولتی

رییس جمهور برای چندمین بار به دستگاه‌های دولتی دستور داد با توجه به تجربه موفق عرضه سهام شستا در عرضه اولیه سهام کارخانجات و دارایی‌ها تسریع کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به نشست دیروز با مدیران صنایع پتروشیمی و فولاد و طرح برخی موانع مسیر فعالیت‌ها و درخواست برای رفع این مشکلات، گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم چرخه تولید و تجارت گرفتار تشریفات اداری و مشکلات شود. همه دستگاه‌ها موظف به رفع این موانع و ایجاد هماهنگی حداکثری هستند.

وی افزود: چه از منظر اقتضائات توسعه و پیشرفت اقتصادی و چه از جهت الزامات شرایط خاص و پیچیده امروز باید با اصلاح قواعد و ایجاد هماهنگی میان همه دستگاه‌ها این موانع به سرعت برطرف و دستورالعمل های جدید با شفافیت به همه بخش‌ها ابلاغ شود.

رییس جمهور با اشاره به مباحث مطرح شده درخصوص عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس عنوان کرد: با طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌های خوبی که از سوی دستگاه‌های مختلف انجام گرفته، می‌توان امیدوار بود بورس در مسیر حرکتی منطقی و پایدار باشد. این فرآیند که در راستای مردمی‌سازی اقتصاد و هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه است، می تواند تولید را نیز رونق ببخشد.

روحانی تمامی دستگاه‌های دولتی را موظف کرد بر اساس قواعد و دستورالعمل‌های مصوب ستاد درخصوص واگذاری سهام کارخانجات در بورس، اقدامات را تسریع بخشند. از وزارت اقتصاد درخواست می شود با توجه به سرمایه‌گذاری گسترده‌ای که در سال‌های اخیر در شرکت‌های بزرگ شده و ارزش سهام دولت در این شرکت‌ها افزایش یافته، واگذاری بخشی از سهام دولت در بورس را بطور منظم و مستمر و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده ادامه دهد.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده شرکت‌های بزرگ دولتی در سرعت بخشیدن به عرضه سهام در بورس ادامه داد: با توجه به تجربه موفق عرضه سهام شرکت‌های بزرگی در ماه‌های اخیر، سایر شرکت‌های بزرگ نیز می‌توانند این تجربه را تکرار کنند.

براساس این گزارش، در حالی روحانی برای چندمین بار طی سال جاری چنین دستوری به دستگاه های دولتی داده شده که تاکنون اتفاقی معنادار و محسوس در واگذاری ها شکب نگرفته و با وجود هجوم نقدینگی ها ، همچنان طرف تقاضا بسیار سنگین تر و بیشتر از طرف عرضه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ