کد خبر: ۱۵۶۲۳۷
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۵/۷

تپسی، دیجی‌کالا ، کافه‌بازار و شیپور به فرابورس می آیند
معاون پذیرش :

تپسی، دیجی‌کالا ، کافه‌بازار و شیپور به فرابورس می آیند

معاون پذیرش فرابورس از درخواست ورود شرکت های تپسی، دیجی‌کالا، کافه‌بازار و شیپور برای ورود به بازار هدف خبر داد و گفت: تصمیم نهایی در هیات پذیرش گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا غلامعلی‌پور در خصوص ورود کسب‌وکارهای نوآور و استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه گفت: استارت‌آپ‌ها بخشی از شرکت‌ هایی هستند که در بازار هدف فرابورس پذیرش می‌شوند و این بازار مخاطبان زیادی دارد که ممکن است همه طیف از شرکت‌ها را در بر بگیرد.

وی بیان اینکه بازار هدف اکنون در مرحله تدوین است، افزود: موافقت اولیه سازمان و دستورالعمل‌های آن مانند پذیرش و نوع فعالیت شرکت‌ها در حال تدوین است. بنابراین این بازار تنها مخصوص کسب‌وکارهای نوآور نیست بلکه کسب‌وکارهای نوآور جزو شرکت‌هایی هستند که می‌توانند در این بازار پذیرفته شوند.

این مقام مسئول درباره مشخصات این بازار توضیح داد: بازار هدف برای شرکت‌هایی است که چشم‌انداز و دورنمای خوبی از آنها متصور هستیم و شاید در لحظه اول این کسب‌وکارها هنوز به سودآوری نرسیده یا در مراحل ابتدایی فعالیت باشند اما با توجه به ارائه مستندات، طرح توجیهی، امیدنامه و سایر مدارکی که شرکت‌ها ارسال کرده‌اند، آینده خوبی را می‌توان برای آن‌ها تصور کرد.

غلامعلی‌پور ادامه داد: قاعدتاً شرکتی که هنوز به مرحله بلوغ و تثبیت سودآوری نرسیده ریسک بالاتری نسبت به دیگر شرکت‌ها دارد. بنابراین باید روی مسئله مشارکت‌کنندگان در این بازار دقت بیشتری کنیم. برخلاف بازار اول و دوم که بازار آزادی است و همه افراد با هر سطحی از منابع و آشنایی با مباحث مالی خرید و فروش می‌کنند در این بازار شاید این شرایط را به‌راحتی نداشته باشیم و باید برخی حداقل‌ها و پیش‌شرط‌ها را برای افرادی که می‌خواهند در این بازار فعالیت کنند، در نظر بگیریم.

وی درباره شاخص‌های مدنظر برای ورود کسب‌وکارهای نوآور به بازار سرمایه عنوان کرد: با توجه به بازار هدفی که برای ورود استارت‌آپ‌ها به بورس در نظر گرفته‌ایم، چشم‌اندازی که برای سودآوری دارند را دنبال می‌کنیم. به دلیل اینکه برخی کسب‌وکارها ممکن است اندکی زیان انباشته داشته باشند و اکنون بطور مشخص نتوانیم بگوییم کدام کسب‌وکارهای نوآور پذیرش می‌شوند و کدام‌ یک نمی‌شوند. اولاً باید ببینیم که دستورالعمل بازار هدف چگونه نوشته می‌شود تا با توجه به آن بخواهیم تصمیم بگیریم و آنها را پذیرش کنیم. دوم اینکه بدانیم چقدر می‌توان به مدارک مستند، دورنما و عملکرد آتی آنها امیدوار بود.

معاون پذیرش و بازاریابی فرابورس در مورد اینکه ورود کسب‌وکارهای نوآور چقدر می‌تواند برای بورس مثبت باشد، گفت: در بازارهای معاملاتی بورس دنیا نیز شرکت‌هایی نظیر کسب‌وکارهای نوآوری که در حال بررسی هستیم، پذیرفته شده‌اند و سهام آنها در حال معامله است. این کسب‌وکارهای نوآور نیز در بخشی از اقتصاد ایران در حال ایفای نقش هستند. هر چهار کسب‌وکاری که نام بردیم، شرکت‌هایی هستند که عموم مردم از خدمات آنها استفاده می‌کنند و نقش در فضای اقتصادی یا فعالیت‌های روزمره در حال زیاد شدن است و هرکدام قابلیت‌های پذیرش دارند.

غلامعلی‌پور اضافه کرد: روندی که در حال انجام آن هستیم، دنیا انجام داده است. به هر حال کسب‌وکارهای نوآور با کسب‌وکارهای سنتی و متکی بر دارایی‌ های فیزیکی متفاوت هستند. به همین جهت دقت و مراقبتی که روی این شرکت‌ها داریم بیشتر است و کار جدیدی در حال انجام است.درصورتی که این کسب‌وکارها روند روبه‌رشد را انجام دهند، ورود آنها به بازار سرمایه هم می‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد و محلی برای تأمین مالی این شرکت‌ها باشد تا اگر در فضای اقتصادی هم در حال رشد بودند، سرعت رشد آنها بیشتر شود و بتوانند با تأمین مالی، فعالیت‌ها را گسترش دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ