کد خبر: ۱۵۶۲۳۹
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۵/۷

بزرگترین تامین مالی بورس ایران با ۱۰ هزارمیلیارد تومان و نخستین اوراق بدون ضامن
مدیرعامل تامین سرمایه امین خبر داد :

بزرگترین تامین مالی بورس ایران با ۱۰ هزارمیلیارد تومان و نخستین اوراق بدون ضامن

مدیرعامل تامین سرمایه امین از بزرگترین تامین مالی بازارسرمایه با ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فولاد مبارکه و انتشار نخستین اوراق بدون ضامن در ایران خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سلمان خادم المله از بزرگترین تامین مالی بازارسرمایه و انتشار نخستین اوراق بدون ضامن در ایران خبر داد و گفت: موضوع انتشار این اوراق ، تأمین سرمایه در گردش 10 هزار میلیارد تومانی مورد نیاز فولادمبارکه است که در 5 مرحله دو هزار میلیارد تومانی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نرخ سود این اوراق پنج ساله ، 18 درصد بوده که هر سه ماه یکبار بعد از انتشار پرداخت خواهد شد. در این میان ، عامل فروش اوراق و پرداخت سود ، کارگزاری امین آوید و سپرده‌گذاری مرکزی  بوده و متعهد پذیره‌نویس هم شرکت تأمین سرمایه امین است .

این مقام مسئول افزود: در حالی تا پیش از این ساز و کار تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار ، نیازمند حضور نهاد مالی ترجیحا" بانک و به عنوان رکن ضامن و با الزام به تأیید بانک مرکزی و طی فرآیند بسیار طولانی و پیچیده و همرا ه با افزایش هزینه ها( ناشی از کارمزد ضمانت ) بود. از سوی دیگر این ساز و کار ، کارایی بازار را کاهش می‌داد و نرخ سود و ریسک اعتبار شرکت های مثبت و منفی برای بانک ضامن یکسان و مشابه بود .  

خادم المله توضیح داد: بنابراین برای کاهش بخش قابل توجهی از چالش های رکن ضامن ، برای نخستین بار در ایران از ساز و کار رتبه بندی اعتباری شرکت‌ها بر اساس اوراق بهادار استفاده شده تا شرکت‌ها بر اساس شایستگی اعتباری ، نسبت به تأمین مالی اقدام کنند.

وی از نهایی شدن پذیرش در بورس شرکت تامین سرمایه امین و عرضه اولیه با نماد"امین" و در آینده ایی نزدیک و انتشار اوراق مشارکت 1.5 هزار میلیارد تومانی برای تکمیل خطوط 3،6،7 متروی تهران و سامانه اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد و گفت : این اوراق با نرخ سود 18 درصدی و عاملیت و ضمانت بانک رفاه کارگران منتشر شده و معاملات ثانویه نیز در بورس انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت با مشارکت تامین سرمایه امین برای تامین مالی خط 6 و 7 متروی تهران منتشر شد و تلاش می­ شود با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و تمرکز بر اوراق بدهی در همکاری و مشارکت سیستم بانکی، تامین مالی توسعه زیرساخت­ های شهری به خصوص کلان شهر تهران با وجود تنگناهای مالی شهرداری به ثمر و نتیجه مطلوب برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ