کد خبر: ۱۵۶۲۵۳
۱۶:۴ - ۱۳۹۹/۵/۷

ارزش گذاری سهام

ارزش گذاری سهام "غزر" و پیش بینی سود ۳۰۰ تومانی با تقسیم ۹۰ درصدی

بررسی ضرایب P/E مورد استفاده در گزارش‌های ارزشگذاری زر ماکارون نسبت به دیگر سهام عرضه شده در ماه‌ های اخیر نشان از منصفانه بودن قیمت گذاری می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در حالی فردا عرضه اولیه شرکت زرماکارونی انجام می شود (شامل 160 میلیون سهم با دامنه قیمت 3775 تا 3975 تومانی هر سهم و سهمیه 150 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی که  P/E مورد استفاده در گزارش‌های ارزشگذاری این شرکت نشان می‌دهد سود پیش‌بینی شده هرسهم در سال مالی آینده ۳۰۵۱ ریال بوده و قیمت‌گذاری صورت گرفته بر اساس P/E معادل ۹۷۳۸۰ ریال است.

همچنین با توجه به جدول زیر، قیمت "غزر" در روز عرضه اولیه ۳۹۷۵۰ ریال است و ضریب استفاده شده در روش P/E گزارش ارزشگذاری ۳۱.۹۲ ریال بوده و ضریب P/E استفاده شده بر اساس قیمت عرضه ۱۳.۰۳ ریال در نظر گرفته شده است. 

نگاهی به جدول نشان ‌می‌دهد P/E این شرکت نسبت به دیگر سهام عرضه شده در ماه‌ های اخیر نه تنها بالا نبوده بلکه با توجه به تولیدی بودن شرکت، منصفانه است.

بنابراین گزارش، شرکت برای سال مالی ۹۹ با ۲ هزار میلیارد تومان فروش مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومان سود عملیاتی و نهایت ۴۸۰ میلیارد تومان سود خالص پیش‌بینی کرده است. بر اساس پیش‌بینی فوق، سود هر سهم ۳۰۰ تومان خواهد شد.

شرکت در سال مالی ۹۸ مبلغ ۱۴۰ تومان سود برای هر سهم دارد که بعد از عرضه اولیه در مجمع سالانه بین خریداران عرضه اولیه تقسیم خواهد شد. پیش‌بینی مجموعه برای تقسیم سود فوق‌ ۹۰ درصد است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ